محمد یارمند روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ذائقه مردم به سمت گردشگری روستایی رفته و باید از این ظرفیت برای بارور شدن روستاها استفاده کرد.
وی افزود: چالش آب یکی از مشکلات روستاها است که با مدیریت آن به خوبی می توان آن را کنترل کرد و در واقع تنها راه برون رفت از چالش منابع آب در روستاها بحث گردشگری است که دولت یازدهم با ارائه بسته های اشتغالزایی مناسب یک راهکار مناسب در جهت اشتغال روستاییان پیش رو قرار داده است.
یارمند، ژئو پارک، اکوتوریسم روستایی و بومگردی را از راه های خوب جهت سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: میراث فرهنگی با ورود به بحث تامین زیرساخت های روستایی و معطوف کردن نگاه ها به این بخش می تواند کمک خوبی در این زمینه باشد و به تقویت بحث گردشگری در روستاها کمک کند.
وی همچنین مشکل زیرساختی در شهرستان خاتم را یکی از مشکلات سرمایه گذاران نام برد و اظهار داشت: با رفع این مشکل می توان سرمایه گذاران را به این سمت هدایت و از این پتانسیل ها به خوبی در شهرستان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اعتبارات عمرانی با این رویکرد در روستاها افزایش یافته اضافه کرد: اعتباراتی که در اختیار دهیاری ها قرار گرفته باید به سمت تقویت زیرساخت ها برود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به اینکه 6 روستای هدف گردشگری در شهرستان خاتم وجود دارد یادآور شد: همه روستاهای این شهرستان دارای پتانسیل های خوبی هستند که می توانیم در هر روستا با استفاده از این اعتبارت و با رویکرد گردشگری، برخی از مشکلات اقتصادی آنها را کاهش و ایجاد اشتغال کنیم.
شهرستان خاتم دارای 24 روستای مصوب دارای شورای اسلامی است، هرات مرکز این شهرستان با حدود 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.