محمد کاظمی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این کمیته ها را اسکان و رفاه، امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار، بهداشت و سلامت، محیط زیست، انتظامی، امنیتی و ترافیک و ...ذکر کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران برنامه ریزی های خوبی هم انجام شد.
وی با تاکید به استفاده از ظرفیت ها و جاذبه های منطقه برای توسعه صنعت گردشگری، اضافه کرد: این شهرستان با برخورداری از 400 اثر تاریخی، فرهنگی ، چشم اندازهای طبیعی و معنوی یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است که تاکنون 125اثر آن در فهرست آثار ملی برای حفاظت و مراقبت ثبت شده است .
کاظمی نسب تصریح کرد: ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا (ع) قرار دارد و در مسیر استان های بوشهر، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد به مشهد مقدس واقع است .
به گفته فرماندار ابرکوه، در تعطیلات نوروز سال 96، از 276 هزار و 700 مسافری که وارد شهرستان شدند،98 هزار و 400 نفر از آثار تاریخی آن دیدن کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده ، موزه مردم شناسی و بقیه مربوط به دیگر آثار بود.
کاظمی نسب یادآور شد: با توجه به تلاش مسئولان محلی، با همکاری مسئولان استان و برنامه ریزی های خوب در جذب گردشگر، در سه ساله اخیر روند ورود مسافر و گردشگر سیر صعودی داشت.
از جمله آثار ابرکوه می توان از منزلگاه امام رضا(ع)، خانه های قدیمی، قلعه های تاریخی، مسجد جامع، خانه آقازاده، کوه گنبد عالی و سرو آن یاد کرد.
ابرکوه در مجاورت استان های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار گرفته است که همه ساله مسافران و زائر امام رضا(ع) از طریق این شهرستان به مشهد مقدس سفر می کنند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
هرچند در تقویم رسمی ایران تعطیلات نوروزی سال 97 چهار روز است، عموما سفرهای نوروزی ایرانیان از 25 اسفند ماه 96 شروع و تا 17فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.