حمید درخشان نیا، روز دوشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل ثبت احوال استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون ظرفیت ماهانه کارت هوشمند ملی برای 2،5 میلیون نفر فراهم است.
وی اظهار کرد: در 2 ماه اخیر حدود هفت میلیون نفر که به روزهای پایانی سال 1396نزدیک است، ثبت نام کرده اند.
وی تاکید کرد: با توجه به حجم این تعداد درخواست، جای نگرانی نیست، تلاش داریم از هیات دولت مجوز لازم اخذ شود، تا کسانی که هنوز نسبت به ثبت نام دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند، بتوانند در ماه های اولیه سال 97 ثبت نام کنند.
معاون وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه دارندگان کارت های ملی بعد از سال 1389، فرصت دارند که نسبت به ثبت نام اقدام کنند، تصریح کرد: هم اکنون 14 هزار ایستگاه در زمینه ثبت نام کارت هوشمند ملی فعال است.
درخشان نیا، کلید ورود به دولت الکترونیک را کارت هوشمند ملی دانست و یادآور شد: شفافیت، سهولت، تسریع در کارها و ایجاد اطمینان بین مردم و دولت از جمله مهمترین مزایای داشتن کارت هوشمند ملی است.
کارت هوشمند ملی که در حال جایگزینی با کارت های ملی سابق است، دارای ویژگی های جدیدی است به طور مثال تصدیق هویت در آن تنها به عکس محدود نمی‌شود و علاوه بر عکس ، اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت) صاحب کارت نیز می‌تواند روی کارت قرار گیرد.
یکی از کاربردهای مهم دیگر که روی کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد، کاربرد امضای دیجیتال است به این ترتیب که صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.
کاربردهای دیگر این کارت هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخاباتی و سایر خدمات شهروندی است که با هماهنگی نهادهای ذیربط، می‌تواند قابل استفاده باشد.
رئیس سازمان ثبت احوال در سفر به یزد با قدردانی از خدمات 12ساله سید محمد طباطبایی، محمدعلی مکرمی را به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان یزد معرفی کرد.
معاون وزیر کشور در مراسم یادشده به فعالیت گسترده پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: مردم در 200 هزار نقطه کشور، 6 هزار استعلام در هر ثانیه از این پایگاه دریافت می کنند.
به گفته درخشان‌ نیا، اطلاعات هویتی ایرانیان از سال 1297 تاکنون به صورت الکترونیکی در این سامانه نگهداری می‌شود.
وی اظهار کرد: پایگاه یادشده به 120 اداره، وزارتخانه و نهاد عمومی و خصوصی نیز به صورت برخط متصل است و خدمات هویتی به آنها ارائه می دهد.
بر اساس سرشماری آبان ماه سال 95، جمعیت استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر است.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.