فرجام فاضلی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با مدیرکل محیط زیست استان یزد در گفتگو با ایرنا، گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی از جمله باغ معدن، قناتو، چاه کلنگ و همچنین تجهیز پایگاه های اطفاء حریق در مناطق جنگلی را از اولویت های اداره کل محیط زیست دانست.
وی به وجود مرکز تحقیقات هوبره در این شهرستان اشاره و تاسیس موزه تاریخ طبیعی و محیط زیست و همچنین تامین نیروی مورد نیاز محیط زیست شهرستان و یک دستگاه خودرو را خواستار شد.
مدیر کل محیط زیست استان یزد هم یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن ادارات کل محیط زیست استانها بر اساس وظایفی که در اصل 50 قانون اساسی دیده شده است و با توجه به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص و از این مجمع به دولت در افق 1400 وطیفه دارد تا با یک هم افزایی به مسئولان اجرایی و مردم و ارگانی به اسم محیط زیست در واقع مردم را باید به سوی جامعه ای سالم و پاک و رفاه اجتماعی هدایت کند.
سید حسین سادات موسوی عنوان کرد: در این چارت با توجه به اینکه نگاه محیط زیست یک نگاه آمایشی به سرزمین است در سه حوزه تلاش می کند تا فعالیت هایی را انجام دهد.
وی یادآور شد: در حوزه تنوع زیستی که ما عضو کنوانسیون حفاطت از تنوع زیستی به کشور و دنیا هستیم حوزه آموزش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطوح مختلف و کاهش آلاینده های زیست محیطی سعی کردیم این موضوع را در استان یزد با تلاش همه همکاران و هم افزایی بین ادارات و حمایت مسئولان اجرایی کنیم.
وی یادآور شد: جای خوشحالی است که جهت گیری استان با نگاه آمایشی در برنامه ششم پررنگتر خواهد شد و در خاتم با توجه به اینکه نگاه ما یک نگاه آمایشی است توسعه اش هم به نطر می آید باید بر اساس مزیت ها و پتانسیل هایی که این شهرستان دارد باشد.
وی اظهار کرد: خاتم با توجه به منابع خدادادی و داشتن حدود 64 هزار هکتار جنگل باید به یک منطقه اکوتوریسمی تبدیل شود تا ضمن ارز آوری یک درآمدزایی نیز برای مردم این منطقه داشته باشد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.