به گزارش ایرنا کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این کارگاه آموزشی بر اهمیت شناخت بیماری های واگیردار تاکید و اظهار کرد: شیوع بیماری‌های نو پدید در دهه‌های اخیر و تاثیر این بیماری‌ها بر سلامت افراد جامعه، لزوم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان آن‌ها را ضروری کرده است.
حمیدرضا مروتی با اشاره به زندگی دسته جمعی در مراکز بهزیستی و شیوع این بیماریها گفت: نحوه شناسایی و کنترل این بیماریها خیلی مهم و ضروریست و با توجه به اینکه علت اصلی بوجود آمدن این بیماریها عدم رعایت بهداشت فردی است اولین قدم در پیشگیری از این بیماریها در مراکز رعایت بهداشت فردی و آموزش همگانی است .
دوره آموزشی آشنایی با بیماری های واگیر دار و راههای کنترل و پیشگیری از آن با هدف افزایش آگاهی مراکز درخصوص نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از این بیماری ها برای مسوولان فنی و مربیان مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی با همکاری شبکه بهداشت و درمان اردکان در این شهرستان برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی، مطالبی از جمله آموزش بهداشت عمومی، حفاظت فردی، اماکن پرخطر، راه های ورود و مقابله با بیماری های واگیر دار به فراگیران آموزش داده شد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی**
**
رئیس بهزیستی بافق با بیان اینکه در روند پیگیری های پرونده ها باید قانونی برخورد شود گفت: برخورد احساسی با مسائل ناشی از صدمات روحی مراجعین،سبب آسیب های فردی و اجتماعی بعدی خواهد شد.
محسن خوشگذران روز شنبه در حاشیه دومین جلسه شورای کارشناسی بهزیستی بافق درمورد راهکارهای مناسب برای خدمات بهتر به جامعه هدف مرکز اورژانس اجتماعی(123) و با توجه به بیان روند پیگیری مداخلات انجام شده اظهار کرد: نقش وکیلان در رشد طلاق توافقی موثر بوده است که با ایجاد فضای همکاری بیشتر آنها با مرکز اورژانس اجتماعی می توانیم شاهد کاهش طلاق باشیم.
رئیس بهزیستی بافق گفت: نبود اشتغال یکی از عوامل موثر و مهم در گسترش آسیب های اجتماعی است.
وی ایجاد زمینه های شغلی مناسب برای جامعه هدف مرکز اورژانس اجتماعی بافق را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و طلاق هایی که در اجتماع صورت می گیرد ریشه در بیکاری جوانان دارد.
822 نیازمند زیر پوشش خدمات بهزیستی بافق هستند و مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان تلاش زیادی در سازش پرونده های طلاق دارد به طوری که بعضا 20 الی 30 درصد اینگونه پرونده ها منجر به سازش می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
محفل انس با قرآن با حضور حنانه خَلَفی نابغه قرآنی جهان اسلام و حامد سلطانی قاری بین‌المللی در مصلی شهدای محراب ابرکوه برگزار شد.
خلفی در این محفل قرآنی ضمن پاسخگویی به سؤالات قرآنی مردم به معرفی خود و چگونگی فعالیت‌های قرآنی خودش پرداخت.
وی ،شرکت در مسابقات اوقاف، بسیج و حفظ کل کشور مقام اول، در مسابقات بین‌المللی امارت «احسن الاصوات» مقام سوم و حفظ کل جزء رتبه‌های برتر شده است و از سال 93 تا کنون بیش از 2 هزار برنامه در کشورهای لبنان (2 مرتبه)، ترکیه، عراق (4 مرتبه)، سوریه (2 مرتبه)، روسیه، امارات و ، بوسنی هرزه گوین در کارنامه خود ثبت کرده است.
وی ادامه داد: دارای یک خواهر و برادر حافظ کل و خواهر دیگری که حافظ 10 جزء از قرآن را به زبان‌های عربی و فرانسه است.
این نابغه قرآنی تصریح کرد: بزرگ‌ترین آرزویم ، تلاوت قرآن در حضور رهبر معظم انقلاب بود که به لطف خدا این دیدار در روز 27 آبان ماه سال 1394 محقق شد.
این نابغه کوچک علاوه بر ضربدری خواندن قرآن توانایی بیان اول هر صفحه از ابتدا تا انتهای قرآن، اول آیات از بالا به پایین و بالعکس، اول و آخر هر جزء، اول و آخر هر سوره، اول و آخر هر صفحه، نام سوره‌ها با شماره صفحه و مکی یا مدنی بودن را دارد ضمن اینکه اگر شماره صفحه یا اول آیه‌ای برایش خوانده شود، آدرس دقیق آن آیه را در قرآن ارائه می‌کند.
در این محفل انس با قرآن جمعی از حافظان و دوستداران قرآن شهردار ابرکوه، اعضای شورای شهر، امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 7540/ 6197/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.