به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرتیپدوم پاسدار فتح الله جمیری روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری کنکره ملی شهید شاخص دانش آموزی بسیج دانش آموزی ، شهید محمد حسین ذوالفقاری افزود: این شهید جوان ‌ترین شهید دفاع مقدس است که به عنوان شهید شاخص امسال انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه شهید محمدحسین ذوالفقاری شهید صغیری است که وارد جهاد کبیر شد و به شهادت رسید ادامه داد: کنگره ملی شهید ذوالفقاری در روز چهارشنبه 25بهمن ماه به مدت یک روز با حضور سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در محل پردیس بین‌الملل علوم پزشکی یزد برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: از 24 استان کشور، 13 نرم افزار موبایلی، سه هزار عکس با موضوع شهید و شهادت، 100 دلنوشته و افزون بر 100 ویدئو کلیپ با موضوع شهید ذوالفقاری به دبیرخانه ارسال شده است.
جمیری گفت: انتقال ارزش‌ها و فرهنگ جهاد و شهادت به دانش‌آموزان از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است که باید نهادهای فرهنگی و تبلیغی و همچنین رسانه های گروهی وظایف خود را در گسترش آن انجام دهند.
همچنین مسوول بسیج دانش‌آموزی استان یزد گفت: برای برگزاری کنکره ملی شهید شاخص دانش آموزی کشور ، کمیته های تخصصی اجرایی، پشتیبانی، تولید محتوا و کمیته تشریفات تشکیل و وظایف خود را انجام می دهند.
سرهنگ محمد حسن اسلامی افزود: تاکنون افزون بر 30 مراسم تبیینی با عنوان پیش کنگره در استان برگزار شده و برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی بین دانش‌آموزان مدارس مختلف در دستور کار بسیج دانش‌آموزی است.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 862 نفر آنها دانش آموزان هستند.
شهید ذوالفقاری متولد سال 1348 در میبد است و در سال 1360 نیز به شهادت رسید و جوان‌ ترین شهید دفاع مقدس است.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.