محمود زمانی قمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به فعالیت های انجام شده در کمیته های استانی و شهرستانی اشتغال، افزود: در 10 روز گذشته مجموعه کارگروه اشتغال استان فعالیت های خوبی داشت ولی اشکالاتی نیز وجود دارد.
وی افزود : برای سرعت امور در فعالیت های کارگروه ، به رسمیت شناختن رسته ها و رعایت اصول اجرایی فعالیت ها ضروری است و دستگاه ها نیز برای جذب اعتبار اشتغال بویژه در بخش روستایی توجیه شوند.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم جذب اعتبار اختصاص یافته برای اشتغال روستایی تا پایان سال 96، تصریح کرد: برگرداندن حتی یک ریال از اعتبار به معنای ناکارآمدی است در حالی که در شرایط حساس امروز باید همه تلاش ها در مسیر کارآمدی بیشتر نظام و ایجاد اشتغال پایدار باشد.
زمانی قمی با اشاره به در پیش بودن جشن 40 سالگی انقلاب اظهار کرد: وظیفه همه دستگاه ها اتحاد ، تلاش و صداقت برای نشان دادن کارآمدی بیشتر نظام ، کاهش تعداد بیکاران و نرخ بیکاری است.
وی اضافه کرد: اعضای کارگروه پیگیری کننده مشکل بانکی باید مرتب به بانکها مراجعه کنند و وضعیت تسهیلات طرح های رونق تولید، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی برای رونق تولید و رشد اشتغال باشند.
رئیس کارگروه اشتغال استان یزد اظهار امیدواری کرد که با همت مسئولان استان و همکاری مدیران بانکها ، شاهد بهتر شدن وضع و اعلام کارآمدی سیستم و نظام باشیم.
در این جلسه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ابلاغی از سوی دولت در استان و مصوبات کمیته های شهرستانی به ریاست فرمانداران و کمیته های استانی از سوی محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اعلام شد.
وی گفت: 116 طرح در کمیته های شهرستانی برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی مصوب شد که 46 مورد آن با تعهد اشتغال 143 نفر در روستاهای استان و 52 میلیارد و 280 میلیون ریال در طول 10 روز گذشته در کارگروه استانی مصوب شد.
از جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان، 15 درصد در روستاها زندگی می کنند و تعدادی از روستاها به دلیل تداوم خشکسالی در 2 دهه اخیر خالی از سکنه شد.
1968/2047 خبرنگار: محمودرضا رحمانی* *انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.