علی نیک سرشت، روز سه شنبه در بازدید از چند طرح موفق اشتغالزایی ویژه مددجویان و افراد جامعه هدف این نهاد در شهرستان اردکان افزود: بسیاری از معلولانی که از خدمات بهزیستی بهره مند هستند، توانمندی و استعدادهای خاصی دارند که این توانایی به دلیل برخی محدودیت‌ها شکوفا نشده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسب از تاثیرگذارترین موضوع در خودکفایی و توانمندسازی آنها محسوب می‌شود، اظهار کرد: همکاری سایر نهادهای اجرایی در گسترش فرهنگ خودکفایی و همچنین توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف موثر است.
نیک سرشت و جمعی از کارشناسان در سفر به اردکان، از چند طرح موفق اشتغالزایی بهزیستی از جمله کارخانه تولید شیشه ، صنایع چوب و فلز ، صنایع غذایی و 2 واحد تولید تابلو فرش و محصولات کنجدی که با حمایت های بهزستی زمینه اشتغال تعدادی از معلولان و مددجویان را فراهم کرد، بازدید کردند و از نزدیک در جریان چگونگی اشتغال این افراد و طرح های موفق اشتغال زایی این نهاد قرار گرفتند.
همچنین رئیس اداره بهزیستی اردکان در حاشیه این بازدید به ایرنا اظهار کرد: رسالت و اولویت بهزیستی، این است، سلامت اجتماعی را بر پایه و اساس مسوولیت اجتماعی و مشارکت های مردمی ارتقا ببخشد و در این زمینه از تمامی شرکت‌ها، نهادها و مردم انتظار داریم که به یاری ما بشتابند و این نهاد را در ارائه خدمات بهتر به افراد زیر پوشش کمک کنند.
امیرولی عضدزاده به فعالیت های در خور تحسین یکی از واحدهای صنایع غذایی ، همچنین صنایع چوب و فلز و نیز کارخانه تولید شیشه اردکان در زمینه اشتغال معلولان و مددجویان اشاره کرد و گفت: این واحدها در حمایت از افراد زیر پوشش بهزیستی همواره یار و مددکار این نهاد حمایتی بودند.
وی افزود: تعهد این واحدها به ایجاد اشتغال برای معلولان بسیار ارزشمند است و می تواند الگوی موفق اشتغال زایی معلولان در بین بخش های خصوصی باشد.
عضدزاده تصریح کرد: کارخانه شیشه اردکان بدون هیچ گونه چشمداشتی و بدون دریافت هیچ گونه تسهیلاتی، زمینه اشتغال 80 نفر از توان یابان جسمی- حرکتی زیر پوشش بهزیستی را فراهم کرد و صنایع چوب و فلز و صنایع غذایی نیز در راستای کمک به مددجویان از طریق پرداخت بیمه سهم کارفرمایی برای اشتغال 15 نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار گام های اساسی برداشته اند.
آمار معلولین تحت پوشش بهزیستی اردکان بیش از 2 هزار نفر است که 430 تن معلول جسمی حرکتی ، 390 نفر معلول ذهنی، 165تن معلول شنوایی، 216 معلول بینایی و نیز 124بیمار روانی مزمن هستند که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند .
همچنین براساس سر شماری سال 1390، سالمندان این شهرستان 6 هزار و 400 نفر یعنی 8.2 درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده اند
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047 / خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.