به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین خانه امن غیردولتی زنان تحت خشونت خانگی استان یزد از فروردین سالجاری به صورت آزمایشی فعال شده بود که امروز فعالیت رسمی این مرکز با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری آغاز شد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد در آیین آغاز به کار رسمی این مرکز گفت: خانه امن بهزیستی با ایجاد محیطی امن برای زنان و دختران در معرض خشونت با هدف مداخله در وضعیت فرد خشونت دیده به منظور ارتقا توانمندی و پیشگیری، شناسایی آسیب های مرتبط با زنان و دختران، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در رابطه با زنان و ارائه راهکارها متناسب با آسیب ها ایجاد شده است.
جلیل عفتی افزود: در این خانه امن برای خدمت گیرندگان و فرزندان آنان، خدمات تخصصی شامل مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشت روانی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و خدمات تخصصی ارائه می شود.
وی با بیان آغاز به کار آزمایشی این خانه امن از فروردین سالجاری گفت: در این مدت 156 نفر در این مرکز پذیرش شدند که بیشتر در رده سنی بین 25 تا 30 سال قرار داشتند.
عفتی خودمعرفی، معرفی از سوی اورژانس اجتماعی 123، مرکز مداخله در بحران، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مراجع قضایی و معرفی از سوی مراجع انتظامی را از راه های پذیرش زنان تحت خشونت خانگی در خانه امن برشمرد.
در این آیین همچنین معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از مرکز اورژانس اجتماعی و خط 123 بهزیستی استان یزد دیدن کرد.
معاون رییس جمهوری صبح امروز / دوشنبه / وارد استان یزد شد، حضور در نشست طرح توان افزایی سازمان ها مردم نهاد همیاران حقوق کودک و نوجوان در محلات، نشست فعالان و فرهیختگان حوزه زنان و خانواده در شورای اداری استان و نشست احزاب و تشکل های سیاسی از برنامه های سفر یکروزه ابتکار به این استان بود.
2088/ 6014/ خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.