محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نوزدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در محل شرکت فولاد ابرکوه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، حضرت امام (ره) و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی برای چاره اندیشی در راه اندازی پروژه های نیمه تمام بخش های مختلف استفاده کنیم .
وی ادامه داد: نشست یادشده برای رفع مسائل و مشکلات تولید کنندگان در حوزه اشتغال و تولید است، و هنر ما این خواهد بود که برای جوانان اشتغال پایدار ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، استاندار یزد با بیان اینکه مسئولان خادم مردم هستند، برای ایجاد اشتغال جوانان و نیز تولید تلاش کنند، تاکید کرد: باید قولی به مردم بدهیم که بتوان آن را انجام داد.
وی اظهار کرد: مردم ایران با تقدیم بیش از 300 هزار شهید همچنان شاهد استواری و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های داخلی، منطقه ای و جهانی هستند.
زمانی قمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور شد : در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم که بهمن ‌ماه 1357 با رهبری امام خمینی (ره) و با مشارکت گسترده مردم ایران به پیروزی رسید.
وی با اشاره به نقش آیین اسلام در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: وظیفه ما علاوه بر عمل به وظایف کاری باید به‌ نوعی کار کنیم که دین در تابلو عملکرد انقلاب زیباتر از گذشته به درخشد.
استاندار یزد تصریح کرد: با پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی ، برای دوام و بقای سازه‌ های مستحکم انقلاب باید تلاش کنیم .
زمانی قمی در ادامه به موضوع بیکاری، مشکل اقتصادی و معیشتی برخی از مردم اشاره کرد و افزود: درست و به موقع خدمت کردن به مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند باید مورد توجه و در اولویت کارهای مسئولان در این ارتباط باشد.
رئیس ستاد مدیریت راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: مقام معظم رهبری اولویت اصلی کشور را مساله اقتصادی به‌ ویژه اشتغال تعیین فرموده اند، و تمام ارکان جامعه با توجه به منویات رهبری و با نگاه به مسیر رشد اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنند.
زمانی قمی ادامه داد: هدف از سفر به شهرستان ها بررسی مسایل و مشکلات حوزه اشتغال و تولید است که مسایل و مشکلات ابرکوه بیشتر مربوط به امور کشاورزی و صنعتی است.
رئیس ستاد مدیریت راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در ادامه با بیان اینکه مشکلات تولید کنندگان واحدهای صنعتی در نشست امروز ابرکوه مطرح شد، یادآورشد : موضوع زیرساخت‌ واحدهای صنعتی و همچنین طرح های نیمه تمام برخی واحدهای تولیدی و مشکل پرداخت تسهیلات که واحدها با آن مواجه اند طرح و مقرر شد، دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه ‌و بودجه استان موضوع های طرح شده را پیگیری کند.
استاندار یزد همچنین به نحوه اجرای واحد تولید بنزین از گاز طبیعی ( جی. تی .ال ) در ابرکوه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است، اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای برای عملی شدن این پروژه تشکیل و پیگیری خواهد شد.
زمانی قمی اظهار امیدواری کرد که مدیران دستگاه های اجرایی خود را با شتاب فعالیت در استان هماهنگ کنند در غیر این صورت اگر خدمات و فعالیت هایی برای مسایل و مشکلات مردم همخوانی نداشته باشد با اقدامات مناسب به نفع مطالبات مردم ، راه را در پیش خواهیم گرفت.
در این نشست که جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند ، امام جمعه ابرکوه گفت : همه مسئولان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که خروجی آن تولید و اشتغال است ،تلاش کنند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: ابرکوه به عنوان یکی از 14شهر نمونه گردشگری کشور، در میان مثلث طلایی( فارس، اصفهان و یزد) برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ظرفیت های فراوانی دارد.
وی ادامه داد: تسریع در ساخت راه آهن یزد به اقلید که مصوب سفر مقام معظم رهبری است و در صنعت گردشگری ابرکوه و استان یزد تاثیر گذار خواهد بود از مطالبات به حق مردم است .
سرپرست فرمانداری ابرکوه هم گفت: این شهرستان که نسبت به 9 شهرستان دیگر استان کمتر توسعه یافته است، و در افق سال 1404 به شهرستان برخوردار استان باید تبدیل شود.
محمد کاظمی نسب، تصریح کرد: سرو 4500 ساله ابرکوه می تواند با ثبت جهانی در حوزه گردشگری تاثیرگذار باشد و این اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی صنعت گردشگری حایز اهمیت است.
به گزارش ایرنا ، استاندار یزد امروز در سفر به ابرکوه که تنی چند از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی وی را همراهی می کردند با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره شهدای والا مقام را گرامی داشت.
استاندار یزد همچنین با حضور در درس اخلاق که توسط حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه با حضور مدیران شهرستان برگزار شده ، شرکت کرد .
زمانی قمی در ادامه با حضور در منزل پدر روحانی شهید محمدباقر فلاح زاده و سرتیپ محمد رضا فلاح زاده، جانباز مدافع حرم و استاندار پیشین یزد حضور یافت و از پدر این ایثارگر هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.
استاندار یزد همچنین از کارخانه فولاد ابرکوه ، سرو تاریخی ، خانه آقازاده و بافت تاریخی این شهر دیدن کرد و از مسئولان خواست از ظرفیت های ابرکوه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده و تلاش کنند.
استان یزد با سه هزار 600 واحد صنعتی چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود و سال گذشته در حوزه عملکرد اقتصاد مقاومتی نیز رتبه چهارم کشور را احراز کرد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.