** اخذ 619 جلد سند مالکیت موقوفه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در 9ماهه سال جاری 619 جلد سند مالکیت موقوفه اخذ شد که شامل یک هزار و 364 رقبه است.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست مشترک با مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان افزود: یکی از اصلی ترین رسالت های متولیان امر وقف، حفظ و حراست از املاک وقفی و تثبیت مالکیت آنهاست تا از تصرف جلوگیری شود.
وی بیان کرد: یزد در این حوزه جزو استان های پیش رو است و با وجود تک رقبه ای بودن اکثر موقوفه ها در استان، آمار اخذ سند مالکیت نیز قابل توجه است.
در این نشست علی کریمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد دستور پیگیری های لازم برای رفع موانع تثبیت مالکیت موقوفه ها و صدور اسناد مالکیت رقبه های وقفی صادر کرد.

** لزوم جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه کاربری 69درصد رقبه های وقفی استان کشاورزی است، ناچاریم به سمت جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش برویم.
حجت الاسلام زارع زاده در آیین تکریم و معارفه معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف استان ، احیای موقوفه های رها شده را بهترین راهکار برای جلب اعتماد عمومی دانست و افزود: در مسیر احیا و آبادانی موقوفه ها با رعایت اخلاق و ادب در ارتباطات عمومی باید با قاطعیت از حق وقف دفاع کرد.
وی با تجلیل از تلاش های حمید رضا تربتی، محمد جواد ابوالحسینی را به عنوان معاون جدید بهره وری اقتصادی این اداره کل معرفی کرد.
یزد 12 هزار و 540 موقوفه و 43 هزار رقبه دارد و قدیمی ‌ترین موقوفه استان متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.
7532/ 2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.