احمد بنا در نشستی در محل فرمانداری این شهر اظهار امیدواری کرد که این طرح هر چه زودتر به سرانجام برسد.
سید احمد علایی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی میبد نیز در این نشست در خصوص اشتغال فراگیر گفت: فعالیتهای اشتغال زایی جهت ارائه تسهیلات، شناسایی شده و توزیع استانی نیز برای طرحهای اشتغال فراگیر صورت گرفته که در این ارتباط سهمیه استان یزد 277 میلیارد تومان می باشد .
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در ادامه گفت : متقاضیان برای گرفتن تسهیلات می توانند به دستگاههای اجرایی این طرح که عبارت از ادارات صنعت و معدن ، جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، ورزش و جوانان و همین طور سازمانهای متولی دادن پروانه کسب و کار هستند مراجعه کنند.
علایی در ارتباط با روند ارائه درخواست تسهیلات به دستگاه های اجرایی بیان کرد : بعد ازارائه درخواست متقاضی به دستگاه اجرایی ، آن دستگاه درخواست را بررسی و رفع نواقص نموده ، به کارگروه شهرستان ارجاع می دهد و بعد از تائید و تصویب درخواست در کار گروه، کمیته فنی کارگروه اشتغال، طرح را بررسی و بعد از تائید، متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده می شود.
وی فعالیتهای شناسایی شده در گروه های گردشگری ، صنعت گری و صنایع دستی را اولین اولویت در ارائه تسهیلات ذکر نمود.
***
رئیس اداره آبفای میبد گفت: حاصل اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه، حذف آلودگی های شیمیایی و فیزیکی از فاضلاب بوده است .
احمد بنا در حاشیه برگزاری سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان افزود: آب تصفیه شده در شبکه فاضلاب در بخش های صنعتی و کشاورزی استفاده می شود که با توجه به خشکسالی ها استفاده از آن ضروری است.
رئیس اداره آبفای میبد در خصوص زمان اجرای طرح فاضلاب شهرستان هم گفت: این طرح از سال 95 با پیش بینی پنج سال و چهار ماه زمان برای اجرای پروژه شروع به کار نمود که چهار ماه آن مربوط به مطالعاتی می باشد که برای انجام طرح در نظر گرفته شد.
وی طول کل شبکه جمع آوری خط فاضلاب را 643 کیلومتر عنوان نمود که پنجاه کیلومتر آن مربوط به سالهای قبل است و این طرح که در حال انجام است برای شهرهای میبد و بفروئیه و روستاهای رکن آباد ، مهر آباد، حسن آباد و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد .
این مسئول اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب میبد یک مدول است و سه خط جریان آب برای آن طراحی شده، کیفیت پساب آن در حد استاندارد است که می تواند جهت تخلیه آبهای سطحی هم مورد استفاده باشد .
وی در ادامه گفت : طرح تصفیه در دو فاز به صورت موازی اجرا خواهد شد که در فاز اول احداث تصفیه خانه به صورت EPC می باشد و در این خط سه جریان در دوسال اول اجرا می شود و خط سوم پس توقف از یکساله پروژه ، در دوسال آخر احداث خواهد شد.
بنا اولویت اول شبکه لوله گذاری انشعاب فاضلاب را 33 کیلومتر ذکر نمود که به اتمام رسیده و افزود: در این اولویت ایجاد 550 منحول و نصب 1600 انشعاب صورت گرفته و انشعاب تا پشت سیفونی درب منازل نیز آمده است .
وی اولویت دوم را 36 کیلومتر عنوان و اضافه کرد: در این اولویت هم حدود 1000 انشعاب پشت سیفونی نصب شده و در اولویت سوم نیز که 80 کیلومتر است ، حدود 10 کیلومتر آن انجام گرفته است و بقیه آن هم در دست اجراست.
رئیس اداره آبفای میبد از 164 متر پساب خروجی در پایان این پروژه خبر داد
و گفت : با برنامه ریزی که سرمایه گذار برای انجام این پروژه به مبلغ 210 میلیارد تومان انجام داده ، در سه فاز اول اجرای آن 50 درصد به بهره برداری می رسد و 30 درصد در سال چهارم و 20 درصد بقیه در سال پنجم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
***
رئیس اداره ثبت احوال میبد، جمعیت شهرستان تا پایان آذر ماه را 102 هزار نفر عنوان نمود و افزود: از این تعداد 52 هزار و 216 نفر مرد و 49 هزار و 216نفر زن هستند .
زارعی به کاهش 3 درصدی آمار ولادت و ازدواج در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: پیش بینی می شود آمار طلاق نیز نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش داشته باشد.
وی گفت: ارائه کارت ملی هوشمند از سال 93 آغاز شده و تاکنون 31 هزار نفر برای گرفتن این کارت به این اداره مراجعه کرده اند.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد خاطر نشان نمود : شهرستان میبد در زمینه ارائه شناسنامه هوشمند به شهروندان رتبه بالایی داشته است .
وی بیان کرد: در نامگذاری فرزندان پسر ، بیشترین نامگذاری با نامهای امیرعباس ، امیر علی ، ابوالفضل ، امیرحسین ، محمد و علیرضا بوده و برای دختران نیز بیشترین نامها از فاطمه ، زینب ، زهرا ، حلما ، ریحانه و نرگس انتخاب شده است .
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
6197 انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.