حجت الاسلام سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دین اسلام ازدواج را یک امر جدی اخلاقی، اجتماعی و شرعی دانسته، اظهار کرد: خانواده‌ها نباید در این زمینه سخت‌گیری کنند و وعده خداوند است که انسان حتی در فقر هم تشکیل خانواده بدهد و به خداوند توکل داشته باشند.
امام جمعه بافق بیکاری را هم معضل و یکی از مهمترین موانع ازدواج دانست و گفت: باید مشکلات و موانع ازدواج جوان شناسایی و مسئولان نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند تا جامعه پویا و سالم داشته باشیم.
وی هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج را باعث بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان دانست و گفت: اگر زمینه ازدواج جوانان فراهم شود،قطعاً این قشر نیز از مفاسد اجتماعی دور می‌شود.
سلیمانی،سهل‌انگاری خانواده‌ها در کنترل پوشش جوانان را یک خطر دانست و گفت: اگر جوان نیاز به ازدواج دارد با کم کردن هزینه ازدواج و آسان گرفتن این سنت حسنه، او را همراهی کنید.
این روحانی ابراز کرد: همچنین اعتیاد یکی از معضلات و چالش‌های امروز نسل جوان است و خانواده‌ها باید بیش از گذشته مراقب فرزندان خود باشند تا در دام این بلای خانمان سوز گرفتار نشوند.
امام جمعه بافق، یکی از علل پیدایش آسیب‌های اجتماعی را شبکه‌های مجازی و اجتماعی برشمرد و بیان کرد: خانواده ها باید فرزندان و جوانان خود را در مقابل برنامه‌های انحرافی این شبکه‌های مجازی بیمه کنند.
بیش از 80 درصد جوانان بافقی قبل از ازدواج دارای منزل مسکونی هستند و این امر تبدیل به یک سنت شده و معمولا قشر جوان می کوشد با همکاری خانواده ابتدا دارای خانه شود بعد ازدواج کند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.