محسن صادقیان روزشنبه در دیدار با سرتیپ دوم پاسدار فتح الله جمیری فرمانده سپاه الغدیر یزد افزود: دلیل این امر بیابانی بودن بیشتر مساحت استان و فاصله زیاد شهرها، روستاها و آبادی هاست که رانندگان در زمان اوج خستگی وارد جاده های استان یزد می شوند .
وی افزود: برنامه‌ ریزی و تدوین اقدامات پژوهشی برای علت یابی و رفع مشکل خواب آلودگی رانندگانی که از مسیرهای مختلف وارد محدوده جغرافیایی استان می‌شوند در دستور کار این اداره کل است.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با این حال یزد جزو پنج استان برتر کشور است که کمترین آمار کشته‌های جاده‌ای را دارد و در سال 1395، 134 نفر در حوادث جاده ‌ای جان خود را از دست دادند.
صادقیان همچنین بر اهمیت کاهش تلفات جاده‌ای در بین اقشار مختلف مردم و توجه به مباحث آموزش، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ رعایت قوانین از سوی مردم تاکید کرد و یادآور شد: این امر نقش مهمی در کاهش چشمگیر تصادف جاده‌ای دارد.
وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، استفاده و جذب میعادگاه های نماز جمعه و مشارکت ائمه جمعه را برای آموزش همگانی از دیگر اقدامات ضروری برای کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی پویش کاهش حوادث جاده ای از دیگر اقدامات حائز اهمیت است.
این کارشناس ارشد راهداری استان در ادامه با بیان اینکه راه‌های یزد بیشتر از نوع معدنی است، اظهار کرد: جاده‌های استان نقش موثری در انتقال فراورده های معدنی دارد، به همین دلیل زودتر از راه ‌های دیگر استان‌های خراب می شود و هزینه نگهداری و تعمیر آن نسبتا بالاست.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ،در پایانه بار یزد روزانه 600 تا 700 دستگاه تریلی رفت و آمد می کند و دفاتر 41 شرکت مسافربری در استان فعالیت دارد از این رو آموزش اجتماعی و نحوه مهارت افزایی رانندگان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
صادقیان راه ‌اندازی طرح شبکه سیر با هدف همنام سازی شرکت‌ های مسافربری در کشور را از جمله اقدامات در راستا ارائه خدمات مطلوب به مسافران دانست و بیان کرد: از این پس هر دستگاه اتوبوس با یک شرکت و هر راننده با یک دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت مطلوب بسیج اصناف در پایگاه بسیج پایانه بار یزد، تصریح کرد: سال گذشته بعد از 30 سال پایگاه بسیج و مجموعه مسجد پایانه بار استان افتتاح شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه اجرای گسترده طرح اربعین حسینی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: نقشه برداری ترمینال مرزی برای ارائه خدمت به زائران اربعین از سوی این مجموعه انجام شد.
از مجموع راه‌های استان، 726 کیلومتر بزرگراه، 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 274 کیلومتر راه آسفالت روستایی است که زیرپوشش این اداره کل قرار دارد.
یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری، بزرگراه هشتم، راه اصلی 14 ،‌ راه فرعی 15 و طول راه روستایی رتبه 22 کشوری را داراست.
پارسال بیش از 20 میلیون تن کالا از مبدا یزد به نقاط مختلف کشور حمل و یک میلیون و 482 نفر مسافر از مبدا استان جابه جا شده است.
طول راه های استان چهار هزار و 602کیلومتر است که نقش موثری در برقراری ارتباط استان های جنوبی، شرقی و جنوب غرب کشور به تهران ، شمال و شمال شرق ایران دارد.
1968/2047 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.