به گزارش ایرنا یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید، تکمیل طرح های نیمه تمام است، از این رو طرح نیمه تمام پژوهش سرای دانش آموزی خاتم هم به نگاه ویژه خیران و یا تخصیص اعتبارات استانی است تا دانش آموزان محروم این شهرستان نیز از یک پژوهش سرای مناسب برخوردار شوند.
پژوهش سراهای دانش آموزی، بعنوان مراکز علمی- پژوهشی، زیر نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، تاسیس می شوند.
به گفته مسئولان ذیربط، تکمیل این مرکز علمی و تحقیقاتی یکی از اولویت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد است.
می طلبد با حضور پررنگ خیران و تخصیص اعتبار لازم، تکمیل این طرح را تسریع کرد تا موجب ترغیب دیگر خیران و سرمایه گذاری در مناطق دور افتاده شود.
رئیس آموزش و پرورش هرات گفت: پژوهش سرای دانش آموزی هرات با قول مساعد مدیر کل نوسازی استان در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد و امیدواریم با جذب اعتبار لازم شاهد تکمیل آن در شهرستان باشیم.
'حبیب کاظمی نسب' روز سه شنبه به ایرنا گفت: ساخت این پروژه، توسط خیر هراتی، آقای رسولی به نام دختر فرهنگی خود (الهام رسولی) پیشنهاد شد و کار هم آغاز و تاکنون 70 درصد پیشرفت کاری دارد.
وی اظهار داشت: خیر نامبرده در حدود 2 میلیارد ریال برای راه اندازی این طرح پیشنهاد و در اختیار آموزش و پرورش قرار داد و بقیه را نیز اداره کل نوسازی استان تقبل کرده است .
وی یکی از اولویت های دولت دوازدهم را تکمیل پروژه های نیمه تمام عنوان و افزود: پژوهش سرای دانش آموزی هرات نیز جزو طرح های نیمه تمام محسوب میشود و امیدواریم با جذب اعتبارات لازم تا مهرماه سال آینده این پروژه افتتاح و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
کاظمی نسب، مشارکت خیرین در احداث پروژه های آموزشی را یک امر ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: امسال با مشارکت خیرین چند مدرسه در منطقه افتتاح شد که با توجه به نیاز شهرستان در بحث کمبود فضاهای آموزشی، این مشارکت ها باید بیش از پیش باشد.
وی افزود: در شهر هرات، اغلب بناهای آموزشی و مدارس، بالای 30 سال عمر داشته و حدود 70 درصد مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند بنابراین در این راستا نیاز به مشارکت همه جانبه خیرین هستیم.
رئیس آموزش و پرورش هرات در پایان خاطر نشان کرد: پژوهش سرای دانش آموزی هرات با قول مساعد مدیر کل نوسازی استان در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد و امیدواریم با جذب اعتبار لازم در آینده نزدیک شاهد تکمیل این پروژه در شهرستان باشیم.
کارشناس اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان یزد نیز گفت: سالجاری مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون ریال برای این پروژه پیش بینی شده که تاکنون تخصیص نیافته اما امیدواریم هر چه سریعتر توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یابد تا این پروژه نیز به بهره برداری برسد.
'حسین مستشفی' با بیان اهمیت کار خیران گفت: با توجه به اینکه پروژه های خیری از اهمیت و ارزش معنوی بالایی برخوردار است و برای درج اهمیت کار خیر باید در اولویت باشد، این طرح نیز در اولویت سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان یزد قرار دارد.
وی همچنین یادآور شد: اعتبارات نفت و گاز به این پروژه تخصیص نیافته و اعتبارات آن استانیست.
چهار هزار دانش آموز در 200 کلاس درس در قالب 52 مدرسه در شهرستان خاتم به تحصیل اشتغال دارند.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.