رئیس آموزش وپرورش ابرکوه در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و امام خمینی(ره) گفت: دشمن سعی و تلاش دارد از طریق شبکه ماهواره ای و فضای مجازی فکر جوانان را مشغول کند.
مسلم روحی پناه، با بیان اینکه دانش آموزان باید با ادامه راه شهدا و عمل به وصایای آنها توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند، افزود: مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن با تداوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محقق خواهد شد.
همچنین امام جمعه ابرکوه در حاشیه یادواره یاد شده به خبرنگار ایرنا گفت: شهدا در طول حیات شان مبارزه با هوای نفس را در سرلوحه کار خود داشتند که با جهاد اکبر زمینه ساز پیروزی حق بر باطل شدند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با گرامیداشت یاد شهدا ، ایثارگران و حضرت امام (ره) افزود: تبعیت از ولایت ، اخلاص، تدین شهدا و ایثارگران بود که پیروزی های رزمندگان اسلام را در دوران هشت سال دفاع مقدس رقم زد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه با بیان اینکه شهدای دانش آموز در تمامی عرصه ها برای همه اقشار جامعه بویژه دانش آموزان الگو بودند، اظهار کرد: دانش آموزان رزمنده با نثار جان خود عظمت، اقتدار و امنیت نصیب کشور کردند.
امام جمعه ابرکوه بیان کرد: تقویت باورها و آموزه های دینی، بصیرت افزایی و آگاهی و حضور مردم بویژه دانش آموزان در عرصه های مختلف انقلاب نقش اثرگذاری در برابر شبیخون فرهنگی دشمن داشته است.
اجرای برنامه های مختلفی فرهنگی و همچنین ساخت مزار نمادین شهید محسن حججی از شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های جنبی یادواره 50 دانش آموز شهید شهرستان ابرکوه بود.
شهرستان ابرکوه 275 شهید ،33 آزاده و 560 جانباز سرفراز در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
در سال تحصیلی 97-96، هشت هزار و 700 نفر دانش آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سال جدید تحصیلی خود را در 107 مدرسه آغاز کردند و 850 معلم برای حضور در 418 کلاس درس نیز سازماندهی شدند.
مرکز شهرستان 53هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.