در این مسابقات که با حضور جمعی از مسئولان و بیش از 2 هزار و 500 تماشاگر علاقه مند یزدی در مجتمع سوارکاری صفاییه برگزار شد سوارکاران در قالب شش کورس ، مسافت هزار متر پیست را در رقابتی فشرده سپری کردند.
در پایان هفته سوم و در کورس اول ، اسب ویشکاراز ، چابکسوار ابوالفضل دهقان، نوتلا ، چابکسوار متین جرجانی و اسب والانعمتی به چابکسواری عبدالخالق چپرلی اول تا سوم شدند.
در کورس دوم نیز اسب های وهاب شیخ ، چابکسوار بنیامین جرجانی ، اسب ویشکا محیط ، چابکسوار عبدالله قلرعطا و اسب وزیر سوسنگرد به چابکسواری محسن یزدانفر در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.
در کورس سوم اسب لاوی معتمد به چابکسواری امین محمدی ، اسب ناخدا بیک به چابکسواری ابوالفضل دهقان و اسب محشرشاه به چابکسواری عرفان ابراهیمی اول تا سوم شدند.
همچنین در کورس چهارم نیز اسب ولوله مروت به چابکسواری اسحاق کم ، اسب واروویس به چابکسواری ابوطالب جاری زاده و اسب نهنگ رفیع به چابکسواری محسن یزدانفر در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.
در کورس پنجم اسب وال زینلی به چابکسواری بنیامین جرجانی ، اسب ورگلاس سردار به چابکسواری عبدالخالق چپرلی و اسب ماکیماطوس به چابکسواری نادر صالحپور اول تا سوم شدند.
همچنین در کورس ششم نیز اسب ناخدا شریفی به چابکسواری امان محمد قلر عطا ، اسب نگار رشید به چابکسواری عبدالخالق چپرلی و اسب گلوری بیشاه به چابکسواری احمد محمدی به ترتیب در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.
در پایان هفته سوم این مسابقات توسط هیات برگزار کننده به صاحبان اسب های برتر در مجموع بیش از 400میلیون ریال وجه نقد به عنوان جایزه تقدیم شد .
مسابقات کورس پاییزه کشور در یزد همه ساله به همت ، نظارت و پیگیری هیات سوارکاری استان و شرکت پیشتازان اسب اصیل برگزار می شود.
هم اکنون در استان یزد حدود 6 هزار و 500 راس اسب اصیل عرب وجود دارد که این آمار در سطح کشور نمونه و یزد را قطب اصلی پرورش آن کرده است .
از 500 باشگاه سوارکاری کشور 243 باشگاه آن در استان یزد مشغول فعالیت هستند و در طول سال در برنامه های مختلف که توسط هیات برنامه ریزی می شود مشارکت دارند .
استان یزد با یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت دارای 47 هیات ورزشی و افزون بر 65 هزار ورزشکار سازماندهی شده است.
7536*2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.