در حادثه تصادف روز دوشنبه در جنوب حله مرکز استان بابل در جنوب بغداد چهار زائر از استان یزد به نام های عبدالحسین حیدری، محمد علی گلزاری، حجت الله ابجدی و علی رضا اسماعیلی جان باختند و 14 نفر دیگر مجروح شدند.
علی اصغر شریفی زارچی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد حادثه یاد شده افزود: طبق آخرین اطلاعات وضعیت مجروحان حادثه رو به بهبود است.
مدیر حج و زیارت یزد در ادامه با اشاره به ثبت نام 28 هزار و 300 نفر از استان برای پیاده روی در اربعین حسینی (20ماه صفر، 18آبان ماه) در عراق اضافه کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir برای شرکت در گردهمایی جهانی اربعین ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: ثبت نام زائران از مرداد ماه سال 96 آغاز شد، پیش بینی می شود 30 هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کنند.
شریفی زارچی با بیان اینکه تاکنون 25 هزار و 30 فقره روادید برای زائران صادر شد، اضافه کرد: روادید از زمان صدور سه ماه اعتبار دارد و برای رفاه حال مردم امسال روادید در یزد صادر می شود.
این مسئول گفت: هنگام خروج از مرز همراه داشتن گذرنامه و اخذ روادید عراق الزامی است، ورود و خروج زائران یزدی ازگذرگاه مرزی چذابه تعیین شد و استقرار موکب های ایرانی در مسیر عبور زائران با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
وی پیشنهاد کرد، زائران استان تا حد ممکن در قالب گروهی و کاروانی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.
شریفی زارچی با بیان فعالیت 64 دفتر خدمات زیارتی یادآور شد: برای اربعین پارسال 27 هزار نفر از استان در قالب چهار هزار و 961 گروه به عراق اعزام شدند.
امام حسین(ع) سومین امام شیعیان، فرزند حضرت زهرا(س) و علی بن ابی طالب، دهم محرم سال 61هجری قمری در صحرای کربلا به شهادت رسید.
در برگزاری مراسم اربعین حسینی پیروان ادیان مختلف خصوصا شیعیان با همکاری مردم و دولت عراق در کربلا حضور دارند، سال گذشته حدود 25میلیون نفر در این آیین شرکت کردند که از آن به عنوان بزرگترین گردهمایی جهانی مسلمانان یاد شده است.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم * انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.