شیردل شیروانی عصر سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد ،19 تا 23 مهر ماه جاری در کارخانه جنوب یزد برگزار می‌شود ، اظهار کرد: این جشنواره از سال گذشته در راستای اجرای بندهایی از ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در استان برگزار می شود.
وی ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، ایجاد انگیزه در پیاده‌سازی سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی، ایجاد زمینه مناسب برای افزایش قابلیت‌ها و رشد استعدادهای خلاق و نوآور، ترویج فرهنگ نوآوری و اراده و نهادینه سازی عبارت ' ما می‌توانیم' در جامعه و ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه را از جمله اهداف جشنواره اعلام کرد.
دبیر دومین جشنواره صنایع برتر استان تصریح کرد: تعریف‌های متعددی از اقتصاد مقاومتی بیان شده ولی در برپایی این جشنواره تمام تلاشمان در تحقق تعریف مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی در دیدار با دانشجویان بود که تعریف بسیار جامع و کاملی ارائه فرمودند .
شیروانی ادامه داد: تحقق بند هشت ، 16 و 22 قابل مشاهده در انتخاب شرکت هاست با این حال معتقدیم باید صنایع استان به گونه ای ساماندهی شود که شرکت ها با تولیدات یکدیگر آشنا شوند و نیازهای خود را در صورت موجود بودن از داخل استان تامین کنند.
وی تأکید کرد : در واقع برگزاری این جشنواره برای عملیاتی کردن بندهای 24گانه اقتصاد مقاومتی در استان است از این رو در کنار برپایی غرفه ها ، دوره های آموزشی تخصصی و بررسی مشکلات صنایع و نیز ارزیابی برترین ها از سوی هیات علمی دانشگاهها را در برنامه داریم.
به گفته این مسئول ، در پایان این جشنواره ، 10 شرکت برتر که فعالیت های چشمگیری در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته اند نیز معرفی خواهند شد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان بسیج مهندسین استان یزد با بیان برخی اقدامات این سازمان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است.
حسن بلندیان افزود: در ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی تکلیف همه بخش ها مشخص شده است ولی حتی در بند اولش هم در جایگاهی که باید باشیم نیستیم و رسیدن به جایگاه تعریف شده نیازمند مطالبه گری رسانه هاست .
وی با انتقاد از همراهی نکردن برخی مسئولان دستگاههای دولتی و سازمان ها در برگزاری مطلوب این جشنواره تصریح کرد: برخی از مسئولان حتی در جلسات جشنواره نیز شرکت نکرده اند با وجودی که انتظار کمک مادی نداشتیم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین استان با بیان اینکه بسیج از بدنه مردم است ، یادآور شد: اصل اقتصاد مقاومتی ، مشارکت عمومی است و چون بسیج پیشانی جامعه است در برگزاری این جشنواره پیشگام شد و معتقد است در این شرایط اقتصادی باید از شرکت ها موفق به صورت ویژه تجلیل کرد.
بلندیان ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان حمایت نکردند و در این مدت تمام تلاشمان در مسیر رفع موانع بود با این حال به مشارکت مردم ، نخبگان و صنعتگران و نیز هم افزایی صنایع نیاز بیشتری داریم .
وی تأکید کرد : هر فردی و شرکتی که در حوزه اقتصادی توانمندی دارد می تواند اعلام آمادگی کند و در جشنواره شرکت کند تا این توانمندی را با دیگران به مشارکت بگذارد.
به گفته وی باید تفکر اصیل انقلابی را که نماد فکری و عملی آن محسن حججی و امثال آنهاست در عرصه صنعت و اقتصاد جلوه گری کرده نقش اساسی خود را در این بخش ها ایفا کنیم.
1968* 2047*خبرنگار : محمودرضارحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.