به گزارش ایرنا، حمیدرضا نصیری زاده روز چهارشنبه در نشست با نماینده حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم، فرماندار مهریز و اعضای شورای معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دولت در این خصوص 3 برنامه ملی برای افزایش اشتغال در کشور دارد که توسعه روستایی یکی از این برنامه هاست.
وی افزود: برنامه ملی اشتغال فراگیر، برنامه تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها بر اساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی بر اساس قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر در دستور کار دولت قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد تصریح کرد: با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، نظر مساعد مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی، 1.5 میلیارد دلار معادل پنج هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ صفر درصد به امر اشتغال مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته است.
به گفته نصیری زاده علاوه بر این، پنج هزار میلیارد تومان از منابع بانکی نیز با نرخ 18 درصد به اشتغال مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: در مجموع 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ میانگین 9 درصد به این موضوع اختصاص یافته که با استناد به قانون تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری 3 درصد از 9 درصد سود تسهیلات از طریق یارانه توسط سازمان برنامه و بودجه و آورده قرض الحسنه بانک های عامل تامین می شود.
این مسئول یادآور شد: تسهیلات اختصاص یافته به این برنامه با تنفس یکساله و بازپرداخت 6 ساله خواهد بود و بمنظور مدیریت متمرکز، تعداد دستگاه های متولی و بانک های عامل محدود پیش بینی شده است.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین با بیان سهم استان در طول سال های برنامه و در اجرای ماده ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه به تعداد 215 روستا، افزود: این اقدامات باهدف برنامه ریزی منطقه ای، تقویت اقتصاد روستاها، توسعه اقتصاد صادرات محور، توجه به استعدادها و ظرفیت های بومی و محیطی، مشارکت نیروهای محلی و ارتقای سهم روستاها در اقتصاد ملی صورت می گیرد.
هم اکنون از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 15 درصد روستانشین و 85 درصد شهرنشین است و بخش عمده روستاهای دارای سکنه استان درشهرستان های تفت و مهریز قرار دارد.
1968/ 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.