به گزارش ایرنا، پس از اینکه تیم توسعه و عمران بافق نماینده فصل گذشته استان در لیگ برتر کشور با قرار گرفتن در رده نهم جدول 10 تیمی رقابت ها سقوط کرد و پروفیل کیهان یزد قهرمان فصل پیش لیگ دسته یک کشور در لیگ برتر امسال حاضر نشد، این بار تیم پیشگامان کویر حتی با استفاده از بازیکن کمکی هم در مسابقات جوانان کشور راه به جایی نبرد و حذف شد.
مسئولان باشگاه پیشگامان کویر که سال های اخیر همواره حمایت مالی از هیات هندبال استان را به عهده داشتند پیشتر بارها اعلام کرده بودند که فقط با استفاده از نیروی بومی در قالب مربی و بازیکن به عنوان نماینده استان در مسابقات کشوری شرکت می کنند.
اما به نظر می رسد این مسئولان به اشتباه های گذشته خود پی برده اند، چرا که این تیم در رقابتهای اخیر جوانان باشگاه های کشور در قاینات خراسان جنوبی با بازیکن کمکی از شهرستان سبزوار مهد هندبال ایران حاضر شد که البته باز هم نتوانست نتیجه مناسبی کسب کند و حتی از صعود به مرحله دوم بازماند.
روز جمعه هیات هندبال استان یزد در پیامی قابل توجه برای باشگاه های استان که در شبکه های اجتماعی پخش شد، نوشت: ضمن تقدیر از همه زحمات شما عزیزان در حمایت از نیروی انسانی بومی در استان این نکته قابل توجه است که تیم های مدعی هم به جذب نخبگان در کشور می پردازند و برای کسب نتایج برتر دیگر فقط برروی دست پرورده های خود تکیه نمی کنند و نقاط ضعف را با گرفتن کمک جبران می کنند...
این پیام نشان می دهد، مسئولان هیات هندبال استان که پیشتر به تبع حامی مالی خود همواره روی بهره گیری از نیرو و توان بومی مانور می دادند نیز سرانجام به این موضوع پی برده اند که برای پیشرفت نباید روی اشتباه اصرار داشت.
باید پذیرفت هندبال استان یزد به جز تک چهره هایی از جمله علی اکبر خوشنویس زارچ و احسان ابویی که سالها در تیم های ملی رده های سنی مختلف کشور افتخارآفرینی کرده اند فاصله زیادی تا سطح اول این رشته در کشور دارد و تمرکز صرف روی برگزاری دوره های آموزشی داوری و مربیگری غالبا درجه 3 و شعار بومی گرایی نمی تواند زمینه ساز پیشرفت باشد.
چه خوب است که مسولان هیات هندبال استان یزد که از ابتدا با شعار تمرکز و توجه به رده های سنی پایه گام به میدان گذاشته اند پس از پنج سال نتایج عملکرد خود را به صورت ملموس و نه روی کاغذ ارایه کنند.
به راستی چند بازیکن یزدی امسال در تیم های ملی رده های سنی پایه حضور دارند یا به تیم های لیگ برتری معرفی شده اند؟، نمایندگان استان در مسابقات کشوری امسال به چه مقام هایی دست یافته اند؟ آیا هندبال استان یزد در حد و اندازه استان های همجوار از جمله اصفهان، کرمان و فارس است؟
هندبال یا همان دست رشته قدیم در استان یزد نیازمند دمیده شدن روحی تازه در کالبد خود است و تحقق این مهم می تواند انگیزه دلسوزان واقعی این رشته را برای کمک به رشد و توسعه این رشته در سراسر استان دو چندان کند.
7532*2047* یادداشت از: سعید صادقی مقدم * انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.