مهدی سازگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امامزاده قاسم (ع) در فاصله 160 کیلومتری مرکز استان یزد و 130 کیلومتری مرکز شهرستان اردکان، در روستای ساغند بخش خرانق، حد فاصل روستاهای خرانق و رباط پشت بادام که با هر کدام 60 کیلومتر و با شهرستان طبس به طول 220 کیلومتر، واقع شده است.
وی اضافه نمود: این امامزاده واجب التعظیم یکی از مکان های زیارتی و رفاهی برای زوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و مسافرین بین راهی نیز محسوب می شود که به دلیل قرار گرفتن در مسیر یزد _ مشهد در دل کویر مرکزی و وجود امکانات رفاهی بسیار محدود با فاصله های حدود 100 کیلومتر از هم، از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.
عضو هیات امنای امامزاده قاسم ساغند با بیان اینکه در راستای افزایش امکانات رفاهی و جوابگویی به حجم بالای زوار حضرت امام رضا (ع) و مترددین در این مسیر، یکی از کارآفرینان و خیرین همین خطه به عرصه آمد ، با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال اقدام به احداث و بهسازی امکانات مورد نیاز نمود تصریح کرد: در حال حاضر سالنی با زیربنای 1000 مترمربع، سرویس های بهداشتی جدید، کاشی کاری ایوان ها، سنگ فرش کف محوطه، ایجاد فضای سبز و درختکاری و نصب چند برج نور آماده بهره برداری می باشد.
سازگاری با تقدیر از همت عالی و نیک اندیشی حاج غلامرضا شایقی خیر محترم این امامزاده و حمید شرافت و مجموعه شرکت شهداب که علاوه بر تامین هزینه ها، نظارت و پیگیری های موثری برای افزایش کیفیت کار عمرانی مبذول داشته اند گفت: از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و شهرستان اردکان نیز برای پیشبرد فعالیت های عمرانی این بقعه متبرکه نیز تشکر می شود.
وی عنوان داشت: امیدواریم برای شروع فاز دوم طرح جامع امامزاده برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی
**
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر یزد گفت: در 24 ساعت گذشته 179 کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه تریلی در این استان کشف شد.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسین ستوده نیا افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه تریلی اسکانیا را که با محموله رنگ از جنوب کشور به سمت تهران در حال حرکت بود متوقف کردند.
وی با اشاره به کشف این مقدار تریاک در بازرسی از داخل این خودرو گفت: در این راستا یک متهم نیز دستگیر شد.
این مسئول اظهار داشت: متهم به دادسرا معرفی و با دستور مقام قضائی روانه زندان شد.
استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت آن در کانون کریدور شمال - جنوب باعث شده است تا راه های آن مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536* دریافت کننده- کاظم سبحان زاده * انتشار دهنده -
***
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان گفت: همزمان با آغاز جشن عاطفه ها در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، 5 پایگاه ثابت و سیار در این شهرستان مستقرند .
یدالله مروتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پایگاه ها در میدان امام خمینی(ره) ، میدان آیت الله خاتمی (ره) ، میدان بسیج و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و آموزش و پرورش برای جمع آوری کمک های مردمی در سطح این شهرستان مستقر شد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته در مراسم جشن عاطفه ها 700 میلیون ریال در اردکان جمع آوری که برای هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت استفاده شد .
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان با بیان اینکه جشن عاطفه ها با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در کمک به دانش آموزان نیازمند و ترویج فرهنگ انفاق و همدلی برگزار می شود تصریح کرد: در حال حاضر 1500 تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در اردکان هستند که 250 دانش آموز و 70 نفر دانشجو می باشند.
جشن عاطفه ها هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی در کشور برگزار می شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار
***
مسئول ستاد عتبات عالیات بخش بهمن شهرستان ابرکوه گفت: 2 بانوی هنرمند روستای حسین آباد این بخش با بافت یک تخته فرش دستباف 6 متری آن را به عتبات عالیات اهدا کردند.
غلامرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: این تخته فرش در کمتر از یک سال بافته و تحویل این ستاد شد تا به صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا اهدا شود.
وی با بیان اینکه هزینه این فرش دستباف 40 میلیون ریال است، ادامه داد: 2 تخته فرش دیگر توسط هنرمندان روستا و محله مهرآباد شهر مهردشت برای حرم حضرت ابوالفضل (ع) و حرم حضرت زینب (س) در دست بافت است .
وی با بیان اینکه تاکنون برای بازسای عتبات عالیات 140میلیون ریال اهدا کردند، یادآور شد: مردم این بخش بیش از دو میلیارد ریال برای زایران اربعین حسینی اهدا کردند.
رضایی بیان کرد: بخش بهمن یک موکب در کربلا دارد که برای پذیرایی و اسکان زایران اربعین حسینی در حال فعالیت است.
بخش بهمن به مرکزیت شهر مهردشت با بیش از 14 هزار نفر جمعیت در 157کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
***
مدیرعامل شرکت تعاونی همیاران روستایی اردکان گفت: شرکت تعاونی همیاران روستایی این شهرستان رتبه برتر ملی کشور و استانی را کسب کرد .
محمدعلی اشرف پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق تعاون ایران و معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار و طی آن تعاونی های برتر کشور از جمله شرکت تعاونی دهیاری‌های اردکان معرفی و تقدیر شدند .
وی اضافه کرد: این جشنواره هر ساله در هفته تعاون با هدف ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و تقدیر از برترین‌ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود .
مدیر عامل شرکت تعاونی همیاران روستایی اردکان تصریح کرد: در دوازدهمین جشنواره 12 هزار و 565 شرکت تعاونی بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی در 21 گرایش مورد بررسی قرار گرفتند و یکی از گرایش‌های انتخاب تعاونی‌های برتر، گرایش تعاونی دهیاری‌ها بود.
اشرف پور اظهار کرد: در این گرایش 249 تعاونی دهیاری‌ها به رقابت پرداختند و در پایان ارزیابی‌ها و انتخاب برترین‌ها، شرکت تعاونی دهیاری‌های اردکان به عنوان برترین شرکت تعاونی در گرایش دهیاری‌ها معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت .
این شرکت تعاونی در سال 1385 و با عضویت 24 دهیاری تأسیس و با تجمیع سرمایه‌های خرد دهیاری‌ها زمینه‌های فعالیت اقتصادی در قالب واحدهای تولیدی از جمله کارخانه صنعتی آهک و احداث شهرک حمل و نقل در شهرستان اردکان و ایجاد فرصت‌ اشتغال برای 46 نفر به ‌صورت مستقیم و 150 نفر به ‌صورت غیر مستقیم را فراهم نمود .
این تعاونی در سال 1394 با ارایةِ طرح کارخانه صنعتی آهک به عنوان سومین طرح برتر ملی در نخستین جشنواره طرح‌های برگزیده شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت .
همچنین این تعاونی با گردش مالی سالانه بیش از یک میلیارد تومان، نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت درون‌زا و دانش‌بنیان بومی مناطق روستایی کشور به‌ شمار می‌رود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.