به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین زارع زاده روز چهارشنبه در نشست خبری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی افزود: به مناسبت عید غدیر 10 نفر از مبلغان متخصص برای ترویج فرهنگ علوی از قم به یزد عزیمت کرده اند و اجتماع کودکان حیدری و بانوان ولایی نیز از دیگر برنامه های عید غدیر خواهد بود.
وی توزیع 10 هزار جلد کتاب در امتداد غدیر و برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع 2هزار و 500 بسته لوازم تحصیلی به ارزش 2 میلیارد تومان بین دانش آموزان نیازمند و اجرای طرح اصعام غدیر را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه به مناسبت عید غدیر عنوان کرد.
وی ادامه داد: در روز عید غدیر همچنین کاروان شادی از مسیر امامزاده سیدصحرا یزد تا امامزاده سیدجعفر محمد (ع)برنامه های مختلف اجرا می کند.
حجت الاسلام زارع زاده با بیان اینکه جشن بزرگ مرتضی علی (ع) فردا (پنجشنبه) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور 6 خادم حرم امام علی (ع) در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) در مرکز استان برگزار می شود افزود: این خادمان در مدت 6 روز اقامت در یزد با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، در اجتماعات مردمی شرکت خواهند کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بخشی از موقوفات استان یزد به موقوفات غدیری مشهور است که در استان یزد ۱۶۹ موقوفه از این نوع وجود دارد.
وی افزود: بیشترین موقوفات مربوط به غدیر به شهرستان تفت با ۴۹ موقوفه اختصاص دارد و شهرستانهای مهریز و میبد نیز به ترتیب با ۴۱ و ۳۹ موقوفه در رده های دوم و سوم هستند.
وی با تبیین اهمیت نیت موقوفات با نیازهای روز جامعه خاطر نشان کرد: علاقمندان به فریضه وقف می توانند در صورت تمایل به انجام وقف با نیت فرهنگ‌ سازی و ترویج فرهنگ علوی و غدیر بپردازند.
روز شنبه 18 شهریور ماه مصادف با عید سعید غدیر خم است.
7532 / 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.