به گزارش ایرنا شهرام فرجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران یزد، هزینه ساخت این مدرسه را افزون بر 30 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مدرسه یاد شده با همت خیران و بنیاد نیکوکاری دست های مهربان ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.
وی اظهار کرد: این مدرسه به مساحت 1700 متر مربع در ناحیه سه آموزش پرورش اصفهان واقع در شهرک ولیعصر به بهره برداری خواهد رسید.
اوتیسم، اختلال رشد عصبی در اعصاب مرکز است که در تحول و رشد مغز اختلال ایجاد و تعاملات یا رفتار فرد را دچار اختلال می کند.
مبتلایان به اوتیسم یا درخودماندگی نمی توانند با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنند و دچار رفتارهای کلیشه ای و تکراری می شوند.
اوتیسم، اختلالی است که علت دقیق و مشخصی ندارد و مادام العمر است اما اگر به موقع تشخیص داده شود از شدت علائم آن کاسته می شود و فرد مبتلا می تواند به فعالیت های اجتماعی بازگردد.
هرچند علت دقیق اختلال اوتیسم مشخص نیست اما علل ژنتیکی، محیطی و سابقه داشتن اختلال یادگیری در خانواده بعنوان برخی علل ایجاد کننده آن مطرح شده که ثابت نشده است.
هم اکنون دو هزار و 100 کودک مبتلا به اوتیسم در 60 مرکز سراسر کشور تحت آموزش هستندو هر کودک یا حداکثر هر سه کودک تحت پوشش یک مربی قرار دارد.
مدیر عامل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان کشور با اشاره به طرح های در دست اجرای این بنیاد در کشور ادامه داد: بیمارستان 125 تختخوابی کرج و مدرسه 6 کلاسه در شیراز از جمله طرح های در دست اجرای این بنیاد خیریه است.
فرجی ساخت پنج مدرسه در مناطق دور افتاده و محروم کشور و ساخت هنرستان 18 کلاسه مراغه را از دیگر اقدامات بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در کشور بیان کرد و گفت: اکنون 13 شعبه این بنیاد در سراسر کشور به فعالیت های حمایتی از اقشار نیازمند می پردازند.
مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان کشور با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این بنیاد اظهار کرد: حمایت از اقشار نیازمند، زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه زوج های نیازمند، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و نیز احداث مراکز آموزشی و درمانی از جمله اهداف این بنیاد خیریه است.
وی ارائه ماهانه سبد کالا به ارزش 300 هزار تومان متشکل از کالاهای مورد نیاز خانوارها، از جمله خدمات این بنیاد بیان کرد و افزود:سفرها و اردوهای زیارتی، برگزاری همایش ها و جشن ها و برگزاری کلاس های مشاوره به مددجویان از دیگر خدمات بنیاد است.
فرجی خاطر نشان کرد:حمایت مالی و معنوی در کنار احترام به شخصیت انسانی، حفظ کرامت انسانی مددجویان، عملکرد شفاف و پاسخگویی دقیق به نیکوکاران و حامیان، همواره سرلوحه فعالیت های بنیاد دست های مهربان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 15 هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی این بنیاد قرار دارند افزود: همچنین هشت هزار حامی، بنیاد را در ارائه خدمات یاری می کنند.
فرجی گفت: بنیاد خیریه 'دست های مهربان' یک غیردولتی، غیر سیاسی، مستقل و مردم نهاد است که با انگیزه والای انسان دوستی و کمک به همنوع در سطح کشور فعالیت می کند.
شعبه بنیاد نیکوکاری دست های مهربان یکماه پیش در یزد راه اندازی شده و 53 مددجو از خدمات آن بهره مند می شوند.
بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با اخذ مجوزهای رسمی و شماره ثبت 21674 در سال 1386 تاسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست آغاز کرده است.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.