به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، سید مصطفی کرباسی، افزود: از این تعداد 23 تشکل در حوزه فرهنگی و پیشگیری و بقیه در حوزه درمان معتادان فعال است .
وی در نشست هم اندیشی با حضور تشکل های فعال مبارزه با مواد مخدر توصیه کرد که دستگاه های دولتی با رفع موانع پیش رو زمینه های لازم را برای فعالیت این تشکل ها فراهم کنند و در این ارتباط همکاری و حمایت لازم با این نهاد داشته باشند.
این مسئول گفت: سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند، باید برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده اعتیاد به مواد مخدر از توان و ظرفیت مناسب سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.
کرباسی بیان کرد: تجربه نشان داده است، در هر حوزه‌ای مردم در امور اجتماعی مشارکت کردند، شاهد موفقیت‌های خوبی بودایم، باید کارها به دست توانمند مردم اداره شود و مبارزه با مواد مخدر از این مقوله خارج نیست بنابراین همواره تاکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است و باید این مساله به طور جد پیگیری شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواده مخدر یزد با بیان اولویت های سال 96 ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و با اشاره به تاکید به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در اسناد بالادستی، افزود: به منظور کاهش 25 درصدی میزان شیوع اعتیاد در برنامه پنج ساله ششم توسعه با هم افزایی دستگاه های دخیل در پیشگیری و درمان اعتیاد، ضرورت دارد مشارکت فعال سازمانهای مردم نهاد نیز وجود داشته باشد.
وی در ادامه با تأکید به جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، آگاهی بخشی و آموزش همگانی گفت: مواد مخدر به عنوان ابزار جنگ نرم و تهاجم فرهنگی توسط دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است و پس از ناکامی و مواجه با مقاومت مردم در عرصه جنگ سخت و تحریم ها به عرصه فرهنگی و استفاده ابزاری از مواد مخدر و گسترش فساد اخلاقی با هدف نشانه روی جوانان روی آورده اند.
این مسئول ، تعیین سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را یک روش و ایده مناسب برای ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و یادآور شد: لازم است برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت شخصیت های علمی، هنری، ورزشی و رسانه ای در محیط های اجتماعی هدف استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه یزد در مسیر جابجایی انتقال مواد مخدر در مرکز کشور قرار دارد، تصریح کرد: سود سرشار تجارت مواد مخدر باعث طمع قاچاقچیان به روی آوردن به این تجارت است و مقابله کامل با آن عملا غیرممکن و نیاز به عزم همگانی دارد.
کرباسی گفت: برای مصون سازی آحاد جامعه ،کنترل و کاهش آسیب های ناشی از آن با ارایه آموزش مهارت های زندگی وارد عمل شویم تا جوانان به سمت مواد نروند، این موضوع مشارکت هرچه بهتر سازمانهای مردم نهاد را می طلبد.
در چهار ماهه سال 96، بیش از 12تن انواع مواد مخدر در استان یزد کشف شد.
7536 *2047 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.