به گزارش ایرنا، علی اکبر اولیا روز پنجشنبه در جشنواره استانی شهید رجایی در یزد اظهار کرد: یکی از اهداف جشنواره شهید رجایی شناسایی و استفاده از توفیقات و تجارب دستگاههای اجرایی برتر استان به منظور ارتقای جایگاه مدیرتی و تحولات اداری است.
وی با تاکید بر لزوم ارزیابی و ارزشیابی ادارات مختلف توسط خود آنها افزود: این جشنواره مقطعی برای ارزیابی یکساله عملکرد دستگاههاست تا مدیران بتوانند علاوه بر به اشتراک گذاشتن تجارب ، واحد اداری خود را تقویت کنند.
معاون سازمان امور استخدامی کشور تصریح کرد: انتظار از استان یزد بیش از دیگر استان‌های کشور است و مدیران و مسئولان این استان باید بیش از پیش بحث ارتقای خدمات اداری و استفاده از ظرفیت‌های مختلف اداری و اجرایی را در دستور کار خود قرار دهند.
اولیا اضافه کرد: مدیران و دست‌اندرکاران باید سعی کنند با اشتراک گذاری تجارب خود ، دقت در فرآیندهای استخدام ، آموزش ، بهبود روشها ، روشهای روز اجرایی و استفاده از فناوری های اطلاعات ، بهره‌وری ادارات تحت امر خود را ارتقا دهند.
وی با بیان برخی اشکالات قانون استخدامی خدمات کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک قانون جدید مدیریت خدمات کشوری بعد از چند ماه رفع اشکال و اصلاحات لازم به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و از نمایندگان می خواهیم با دقت آن را بررسی و تصویب کنند.
اولیا با بیان اینکه مدیران باید واحد اداری خود را بیش از پیش تقویت کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت با بکارگیری فهم و تدبیر خود سازمان کار مناسب‌تر ، کاراتر و ارزان‌تری را ایجاد کند.
وی در ادامه با انتقاد از دستگاههای اجرایی در ارائه نکردن سند آماری نیروی انسانی ادامه داد: در سال 93 شورای عالی اداری دستگاههای اجرایی را موظف کرد تا ظرف چهار ماه نسبت به تهیه و ارائه این سند اقدام کنند ولی متأسفانه تاکنون 30 تا 40 درصد دستگاه‌ها آن را ارائه کردند که بخشی از آنها نیز کیفیت لازم را ندارد.
معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هم اکنون برخی از دستگاهها با تورم نیروی انسانی مواجه هستند، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها هم درگیر کمبود نیروی انسانی هستند و باید ظرفیت های جذب این دستگاهها شناسایی و از آن استفاده شود.
این مسئول با اشاره به فعالیت 2 میلیون و 300 هزار نیروی انسانی به غیر از نیروهای مسلح در دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف تعیین شده حجم دولت باید 15 درصد کاهش یابد.
اولیا با اشاره به ضرورت ساماندهی پرداخت‌های دولتی گفت: تا پایان امسال سامانه ثبت پرداخت‌های کشور راه‌اندازی می‌شود تا برخی مشکلات در بخش پرداخت ها که مورد انتقاد بود برطرف شود و پرداخت ها در چارچوبی شفاف قرار گیرد.
وی همچنین از برنامه ریزی برای شناسایی ظرفیت هایی برای افزایش سقف پرداخت‌های برخی دستگاهها که افزایش نداشته اند خبر داد.
معاون سازمان امور استخدامی کشور با بیان اینکه بحث ایجاد اشتغال پایدار یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی دولت است تأکید کرد: دستگاه ها برنامه اداری خود را طوری ارتقا دهند که موجب حمایت از اشتغالزایی و توسعه تولید شود.
اولیا در پایان با تاکید بر لزوم توجه به آموزش های هدفمند در تقویت نیروی انسانی گفت: هسته اداری دستگاهها باید هسته ای فهمیده ، دلسوز و هدفمند باشد تا وظایفش را بخوبی انجام دهد.
در این مراسم از شرکت آب و فاضلاب شهری و اداره کل های امور اقتصادی و دارایی ، آموزش و پرورش ، راه آهن و بهزیستی به عنوان دستگاه‌های برتر استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی از مجموع 2هزار امتیاز، از شرکت برق منطقه ای ، شرکت توزیع برق ، اداره کل فرودگاه‌ها به عنوان دستگاه‌های برتر استان در شاخص‌های اختصاصی از مجموع هزار امتیاز، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی»،«شرکت آب و فاضلاب روستایی و شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان شاخص های عمومی از مجموع هزار امتیاز تقدیر شد.
همچنین از اداره کل راه آهن استان ،اداره کل منابع طبیعی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، اداره کل ثبت احوال ،مدیریت امور شعب بانک ملی ، سازمان جهاد کشاورزی استان ، اتاق بازرگانی و خانه صنعت معدن به عنوان دستگاه های برتر در شاخص های اختصاصی ویژه که برای نخستین بار در کشور در یزد طراحی شده تجلیل شد.
1968/ 6197 خبرنگار: رحمانی**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.