به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل سعید نور ایمانی از ثبت و ضبط کامل دارایی ها و بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی در دستگاههای اجرایی، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی استان خبر داد.
وی با بیان اینکه این کار در راستای سیاست دولت و وزارت اقتصاد در خصوص خزانه دارای الکترونیکی و حسابداری تعهدی در قالب طرح یکساله انجام شده است، هدف از اجرای طرح را شناسایی بدهی ها و مطالبات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی و تعیین وضعیت دارایی های دولت در استان اعلام کرد.
وی از راه اندازی سامانه ویژه بدهی ها و مطالبات دولت (سماد) و اتصال همه دستگاههای اجرایی استان به این سامانه خبر داد و گفـت: وضعیت بدهی ها و مطالبات دولت در این سامانه ثبت شده و نگهداری می شود.
معاون اداره کل اقتصاد و دارایی استان تخصیص و توزیع اوراق اسناد خزانه اسلامی را در گرو ثبت بدهی ها و دارایی های دستگاههای در سامانه سماد بیان کرد و گفت: سامانه یاد شده بخشی از فرایند پیاد ه سازی خزانه دارای الکترونیکی است.
معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از پیگیری موفق این استان برای ثبت بدهی ها، مطالبات و دارایی های دولت در استان خبر داد و افزود: یزد در مرحله ثبت دستی اطلاعات بدهی و مطالبات دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی رتبه اول و در مرحله الکترونیکی رتبه دوم را در کشور کسب کرد.
رتبه دوم یزد در زمینه ثبت بدهی ها و مطالبات دولت بر مبنای واگذاری اسناد خزانه اسلامی، اوراق تسویه خزانه و احصاء و گزارش بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی و توسط مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت اقتصاد انجام شده است.
در همین راستا ' سید رحمت الله اکرمی ' معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور بنا به دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای از ' علی نمازی ' مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد و همکاران وی در راستای وظایف و ماموریت های محوله تقدیر کرد.
1968/ 6197 تنظیم کننده: محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.