علیرضا قارائی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای توسعه صنعت اسب در این شهرستان با برنامه ریزی های انجام شده، علاوه بر صدور پروانه برای واحدهای متقاضی مجزا ، دو پهنه سایت به وسعت 40 هکتار و 11 هکتار در حاشیه روستای حسین آباد پور اکبری طراحی و پس از بررسی های لازم ، سایت 11 هکتاری واگذار و در آینده نزدیک شاهد واگذاری سایت 40 هکتاری به متقاضیان خواهیم بود.
وی افزود: اقدام دیگری که در راستای توسعه صنعت اسب در این شهرستان انجام شده در نظر گرفتن یک باب بیمارستان تخصصی دامپزشکی در این زمینه است .
رییس شبکه دامپزشکی اشکذر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان کمبود منابع آبی وجود دارد و این مسئله باعث محدودیت توسعه کمی می شود لذا یکی از راهبردهای شبکه دامپزشکی اشکذر در سال جاری بالا بردن سطح کیفی واحدهای تولیدی در این شهرستان است که در این راستا تاکنون کلاسهای متعددی به منظور آگاهی دامداران با روشهای تغذیه ، نگهداری و باروری مناسب دام انجام شده است .
وی راهبرد دیگر این شبکه را کاهش تلفات جوجه در واحدهای مرغداری عنوان کرد و تصریح نمود: به این منظور کارشناسان شبکه در زمان جوجه ریزی در سالنها ، بازدیدها و توصیه های لازم را انجام و پس از اطمینان از وضعیت مناسب سالنها ، مجوز جوجه ریزی به واحد مرغداری اختصاص می یابد.
قارائی طرح نشانه گذاری لاشه و پیش سرد گذاری لاشه در کشتارگاه صنعتی دام اشکذر، ساماندهی حمل و نقل بهداشتی گوشت توسط خودروهای کانکس دار ، ساماندهی بهداشتی پرورش ، کشتار و عرضه بلدرچین ، اجرای طرح کد دار شدن و اتصال به سامانه راهداری تمامی خودروهای حمل دام به منظور جلوگیری از قاچاق را از جمله اقدام های دیگر شبکه دامپزشکی این شهرستان عنوان کرد.
در شهرستان اشکذر بالغ بر 70 باشگاه پرورش اسب وجود دارد .
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6197 خبرنگار : سعیده السادات خاتمی ** انتشار : فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.