به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در دیدار جمعی از مدیران دادگستری یزد به ضرورت تلاش برای تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: لازم است در زمینه ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان زمینه‌ای را فراهم آورد که جوانان با حقوق و وظایف زندگی زناشویی آشنا شوند.
وی ادامه داد: در مقابل هم باید در زمینه افزایش آمار ازدواج و زاد و ولد در جامعه اقدامات مناسبی انجام دهیم که ضریب ازدواج در استان یزد و ایران افزایش پیدا کند.
امام جمعه یزد گفت: الان دشمن این را فهمیده که باید به ایران مجال دهد و علاوه بر برنامه‌ریزی برای تبلیغات در زمینه کاهش آمار ازدواج و زاد ولد در ایران، زمینه‌ای را فراهم کنند که تا 20 یا 30 سال آینده ایران به یک کشور پیر تبدیل شده و آنها بتوانند هر اقدامی می‌خواهند انجام دهند.
ناصری افزود: در این زمینه لازم است که توکل به خداوند را در جامعه افزایش دهیم چرا که در قرآن کریم بیان شده خداوند از فضل خودش افرادی فقیری که ازدواج می‌کنند را غنی می‌کند.
وی اظهار داشت: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود بحث مشاوره‌هایی است که در ارتباط با ازدواج یا پیشگیری از طلاق به جوانان ارائه می‌شود این مشاوره‌ها باید با بهره‌گیری از روحانیون متخصصی انجام شوند که با علوم دینی آشنایی کامل دارند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برخی از کارشناسان، مشاوران و روانشاسانی که به جوانان برای ازدواج مشاوره می‌دهند از الگوهای غربی استفاده می‌کنند که هیچ همخوانی با آموزه‌های دینی ما ندارند.
اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.