مهدی قاضی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم از شهردارشان وابستگی به جناح‌های سیاسی خاص را نمی‌خواهند، مردم یک شهر به‌ دنبال کسی هستند که بتواند عمران و آبادانی را برای‌شان به ارمغان بیاورد.
وی خاطرنشان کرد: اگر یک شهردار به مباحث سیاسی ورود پیدا کند و حزبی فعالیت نماید در حق مردم جفا کرده است.
قاضی نسب اضافه کرد: شهردار باید علاوه بر تجربه کاری در امور شهری بر ضوابط و قوانین و آیین نامه های مدل شهری نیز مسلط باشد.
وی پاک دست بودن را از ویژگی های یک شهردار خوب و کارآمد بیان و اظهار کرد: یک شهردار پاکدست نباید چشمداشتی به منافع شخصی خود در شهر داشته باشد، باید صداقت در امانت را در اولویت کاری خود قرار دهد.
این کارشناس ارشد معماری اظهار کرد: شهردار باید با روحیات و فرهنگ مردم هر منطقه آشنا باشد تا بتواند با توجه فرهنگ بومی و محلی هر منطقه تصمیم بگیرد.
به گفته قاضی نسب، اشرافیت کامل بر مسائل شهری از دیگر ویژگی های یک شهردار کار امد است که موجب دفاع از حقوق شهروندی می شود.
این مدرس دانشگاه گفت: یک شهردار در دوره فعالیت خود باید تمام تلاش خود برای توسعه شهر انجام دهد زیرا برخی از مناطق در شهرها عقب مانده هستند و هر لحظه بی توجهی موجب آسیب های فراوان به شهر می شود.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که بر منصب مدیریت شهری قرار می گیرند باید به سازندگی شهر توجه ویژه داشته باشند.
قاضی نسب با بیان اینکه همچنین یک شهردار کارامد باید به مناطق ویژه و کم برخوردار شهر هم توجه خاص داشته باشد افزود: نباید در توسعه شهری، محله یا منطقه ای بر مناطق دیگر ترجیح داده شود که این دور از عدالت اجتماعی است.
استان یزد یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آن در
شهرستان یزد ساکن هستند.
2088/6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.