سرگرد علی فاتحی، روز سه شنبه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با پرداخت این میزان تسهیلات 70 طرح کوچک زود بازده در این شهرستان اجرا شده است .
وی بابیان اینکه پرداخت این تسهیلات امسال نیز تداوم خواهد داشت، افزود: تسهیلات اقتصادی مقاومتی به 14عرصه شامل پرورش قارچ، زنبور عسل، آبزیان، شتر مرغ، سایر ماکیان و دام های سبک و سنگین و تسهیلات صنایع تبدیلی به صنایعی ازقبیل خشک کن و پودر کن میوه، بسته بندی، تولید ترشی، فراوری لبنیات و دیگر صنایع تبدیلی پرداخت شده است.
فاتحی با تبیین نقش بسیج سازندگی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: امسال 60طرح اقتصاد مقاومتی اجرا می شود و پیش بینی می شود باتوجه به استقبال متقاضیان به بیش از 90طرح برسد.
وی بابیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی به افرادی که دارای گواهینامه مهارت، دفترچه دامداری و مجوزهای لازم هستند، داده شده، اضافه کرد: سال گذشته بیش 970 نفر از اقشار مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کلاس های آموزشی فنی وحرفه ای و جهاد کشاورزی شرکت کردند.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
***
ایجاد 92 فرصت شغلی در شهرستان اشکذر
رییس صندوق کار آفرینی امید شهرستان اشکذر گفت: با پرداخت 7 میلیارد و 922 میلیون ریال تسهیلات، 92 فرصت شغلی برای متقاضیان کسب و کارهای خانگی در سال گذشته توسط صندوق کارآفرینی امید این شهرستان ایجاد شده است.
احمد مقیمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تسهیلات ارائه شده به متقاضیان به 21 طرح مربوط به قالیبافی ، 55 طرح خیاطی ، 16 طرح آرایشگاه زنانه و مردانه اختصاص یافته است.
وی افزود: از مجموع این 92 طرح 27 مورد متعلق به متقاضیان روستایی و 65 مورد در حوزه شهری بوده است.
رییس صندوق کارآفرینی امید اشکذر خاطر نشان کرد: کسب و کار خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد شغل و درآمد به شمار می رود .
وی خاطر نشان کرد: حمایت مالی از تولید انبوه در قالب کسب و کارهای خرد و کوچک، اصلی‌ترین استراتژی صندوق کارآفرینی امید است؛ که در راستای تحقق شعار 'هر خانه یک کارخانه ـ هر روستا یک محصول ' انجام می شود.
صندوق کارآفرینی امید شهرستان اشکذر در سال 85 باعنوان صندوق مهر امام رضا (ع) افتتاح و هم اکنون بالغ بر 1054 نفر عضو این صندوق هستند.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6014/ خبرنگار : سعیده السادات خاتمی ** انتشار : کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.