به گزارش ایرنا؛امام جمعه هرات در این آیین با تأکید بر این که تحصیل علم باید همراه با تهذیب نفس باشد، گفت: علم به تنهایی موجب پیشرفت نمی شود و دانش آموزان و معلمان باید در کنار علم آموزی به تهذیب نفس و رسیدن به کمال الهی توجه داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جعفری با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: سیره حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جامعه بشری علی الخصوص زنان مسلمان است.
وی با تأکید بر این که تحصیل علم باید همراه با تهذیب نفس باشد، گفت: علم به تنهایی موجب پیشرفت نمی شود و دانش آموزان و معلمان باید در کنار علم آموزی به تهذیب نفس و رسیدن به کمال الهی توجه داشته باشد.
وی افزود:دانش آموزان باید بدانند علم هدف اصلی نیست بلکه وسیله ای برای رشد و شکوفایی انسان است که از این طریق به مقامات عالی معنویت برسند.
در ادامه معاون فرماندار با تبریک پیشاپیش عید نوروز اظهار داشت: عید نوروز یک عید علمی است که در تاریخ ایرانیان ثبت شده است و بعضی از مراسمات آن نظیر نظافت وصله رحم، ریشه در اسلام دارد.
محمد محمودی تشکیل انجمن نخبگان را یک فرصت برای شهرستان عنوان کرد و گفت: تشکیل این انجمن فرصتی شایسته برای ترغیب و تشویق جوانان مستعد است تا برای شهرستان قدمهای بلندی برداشته شود.
در این آیین از برگزیدگان کنکور 95، نفرات برتر مسابقات علمی مقایسه ای در سطح استان و معلمان نمونه با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد.
در حاشیه این مراسم از پروفسور محمدرضا سلیم پور جوانترین دانشمند ایرانی با اهدای لوح تقدیر از طرف فرمانداری خاتم و مدیرآموزش و پرورش شهرستان قدردانی شد.
هم اکنون در خاتم افزون بر 4 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند.
این شهرستان با 36 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.