به گزارش خبرنگار ایرنا ، زهرا احمدی پور پنجشنبه شب در نشست مدیران سمن ها و تشکل های فرهنگی و گردشگری استان یزد افزود: سمن ها نقش مهمی در فرهنگ سازی امور گردشگری کشور بر عهده دارند.
وی ادامه داد: همین فعالیت های مختلف فرهنگی برای معرفی جاذبه ها و حضور بیشتر گردشگران به ایران اسلامی قطعا جلو اهداف دشمنان را می گیرد و باید فعالیت ها در این عرصه افزایش یابد.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: در سال های اخیر بوسیله سمن ها و تشکل های مختلف مردم نهاد حوزه فرهنگی و گردشگری کارهای بسیار خوبی در کشور انجام گرفته است.
احمدی پور گفت: بدون شک تشکل های فرهنگی و گردشگری همسو با اهداف و برنامه های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگی بازویی قوی برای میراث فرهنگی و تحقق برنامه ها محسوب می شوند.
وی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم و مورد تاکید در سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری حمایت و تقویت و همچنین استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی در این راه مهم است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نزدیکی ایام نوروز به اهمیت و نقش تشکل های گردشگری در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم و تمام هموطنان تاکید کرد.
احمدی پور گفت: خدمت به مسافران ، گردشگران و مهمانان در استان های مختلف کشور با حضور و مشارکت ثمن ها و تشکل ها از جایگاه مهمی برخوردار است و این برنامه ها باید تقویت شود.
وی گفت: ارائه خدمات خوب قطعا موجب آسایش و آرامش هموطنان و همچنین موجب خاطره ای خوش در سفرها برای آنها خواهد شد.
احمدی پور همچنین به بافت تاریخی یزد و اقدام های انجام گرفته در آن اشاره و ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده آن را الگویی خوب و سرمشق برای سایر مناطق کشور ذکر کرد .
در این نشست تعدادی از مدیران تشکل های مردمی فرهنگی و گردشگری استان یزد به ارائه گزارش و طرح نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تقویت کارها ، حل مسائل و انجام بهتر ماموریت های محوله پرداختند.
استان یزد حدود 50 تشکل فرهنگی و گردشگری دارد.
سازمان های مردم نهاد در کشورهای گوناگون جهان با نام های مختلفی قابل شناسایی هستند. در عرصه بین المللی از این نهادها به عنوان «سازمان های غیردولتی»(NGO) یاد می شود و در ایران نیز آن را با واژه «سمن» می شناسند. این نهادها خارج از ساختار دولت شکل گرفته اند و به عنوان واسطه هایی میان جامعه و دولت عمل می کنند. '
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در سفر دو روزه خود به استان یزد در برنامه های مختلف شرکت می کند.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی با مساحت عرصه 743 هکتار و پنج هزار هکتار مساحت حریم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
استان های اصفهان، فارس و یزد، مثلث طلایی گردشگری در ایران هستند.
7536/ 5054خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.