به گزارش ایرنا ، محمدرضا گنجی روز چهارشنبه در سیزدهمین همایش و نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران و دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر در یزد افزود: امسال چند اتفاق مهم درباره پیشرفت این صنعت از جمله مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی ، محدودیت یا ممنوعیت تایرهای غیراستاندارد ، تغییرات تعرفه ای ، کاهش رد دفاتر مالیاتی ، حل مشکل قیمت گذاری ، ارائه کارت ضمانت ، نظام مند شدن واردات و افزایش تولیدکارخانه ها را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه اینکه یکی از مشکلات تولید کنندگان صنایع لاستیک بحث مالیات است، افزود: در مذاکره با امور مالیاتی، ضریب دفاتر را در بحث مالیاتی از 12 به 10 کاهش دادیم.
رئیس انجمون صنفی لاستیک ایران درباره وضعیت واردات لاستیک هم گفت: امسال و تاکنون 72 هزار تن لاستیک به ارزش 244 میلیون دلار به کشور وارد شده در حالی که در سال گذشته 79 هزار تن و در سال 93، 103 هزار تن واردات داشته ایم.
گنجی با تقدیر از حمایت های دولت تدبیر و امید از این صنعت درباره مشکلات صنعت لاستیک اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات این صنعت بحث تعرفه است و مهمترین درخواست ما اعمال تعرفه‌های ترجیحی برای لاستیک‌های چینی است.
وی با تاکید بر لزوم کاهش قیمت مواد اولیه پتروشیمی گفت: نظارت بر تایرهای وارداتی و لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی برای تایرهای وارداتی و داخلی از جمله ضرورت‌هایی است که در این عرصه وجود دارد.
وی بررسی مشکلات بخش پرداخت مابه التفاوت صندوق ذخیره ارزی ، کمک به صنایع پتروشیمی برای کاهش مواد اولیه مورد نیاز صنایع لاستیک ، نظارت بر کالاهای وارداتی ، نظارت جدی بر واردات قاچاق سازماندهی شده ، تقویت زیرساخت های تولید لاستیک و توجه به چهار طرح جدید داخلی را خواستار شد.
این مسئول به لزوم نظارت بر واردات شرکت های دارای برند تاکید کرد و افزود: شرکت‌هایی که لاستیک به کشور وارد می‌کنند نام یک برند معروف را مطرح کردند ولی با برندهای دیگر هم لاستیک به کشور وارد می‌کنند و این موضوع سبب سردرگمی ما، وزارت صنعت و تولید کنندگان شده است.
گنجی در پایان از وزارت صنعت درخواست کرد تا همچون وزارت امور خارجه برای حمایت از کشور شعار 'ورود کالای خارجی به ایران ضدارزش است' را بر بالای ورودی و سردر این وزارتخانه نصب کند.
سیزدهمین همایش و نمایشگاه ملی صنعت لاستیک ایران با محور آمیزه‌کاری،‌ ارتقای تکنولوژی، اقتصادی مقاومتی و صادرات به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است و سه روز ادامه دارد.
دبیرخانه این همایش 263 مقاله تخصصی دریافت کرده که 30 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می‌شوند.
در این همایش 50 شرکت داخلی و خارجی ، آخرین محصولات خود را در نمایشگاه ارائه کردند که از این تعداد 22 شرکت داخلی و مابقی خارجی هستند.
تولید کنندگان صنعت لاستیک ایران و دیگر کشورهای فعال در این حوزه ، محصولات خود را در نمایشگاهی با مساحت دو هزار متر مربع و 57 غرفه در دو حوزه تولید و مواد اولیه لاستیک به نمایش گذاشتند.
محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر بازدید از این نمایشگاه در دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمرنیز شرکت کرد.
1968/6197خبرنگار: محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.