به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز شنبه در کارگروه توسعه فرهنگی شهرستان اردکان افزود: حفظ و احیای ارزش‌های فرهنگی محلات موجب تقویت حس همگرایی، همکفری و مشارکت در مردم می‌شود.
وی توجه به تحکیم بنیان خانواده به عنوان اولین و مهم‌ترین تشکل زندگی هر فرد را ضروری دانست و گفت: اگر بنیان زندگی فرد در خانه به درستی گذاشته شود؛ فرزندانی مشارکت‌جو، مسئولیت‌پذیر و آگاه، آینده بهتری را برای کشور رقم خواهند زد.
فرماندار اردکان با عنوان این مطلب که هیچ محله‌ای رقیب محله‌ای دیگر نیست؛‌ افزود: شناسنامه محلات برگ‌هایی دارد و از مهم‌ترین برگ‌های این شناسنامه، آثار تاریخی و میراث فرهنگی آن‌هاست و باید بکوشیم اصالت فرهنگی و تاریخی محلات دچار خدشه نشود.
مقیمی خاطرنشان کرد: البته ضمن توجه به محلات، باید همواره نگاهی کلی و کلان به شهرستان داشته باشیم و مسائل با حول محور تقویت هویت شهرستان اردکان دنبال کنیم.
وی گفت: بزرگداشت شخصیت‌های شاخص و تأثیرگذار اردکان در قالب برنامه‌های محله‌ای از مهم‌ترین اقداماتی است که در کمیته‌های محلات باید مدنظر قرارگیرد.
فرماندار اردکان با بیان این‌که کمیته‌های محلات تأثیر بسزایی در تسریع و تسهیل اجرایی‌شدن طرح‌ها دارند؛ افزود: این کمیته‌ها مبنای جداسازی مردم و دولت نیستند؛ بلکه در تلاشیم با بهره‌گیری از افراد فعال و پی‌گیر در محلات، نقشه راه را برای فعالیت‌های گسترده‌تر فرهنگی در محلات مختلف ترسیم و تعریف کنیم.
وی اجرای هفتگی طرح بانوی شاد در نیمه دوم سال‌جاری تاکنون را در همین راستا و با هدف مشارکت بانوان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تشکیل کمیته‌ها در محلات 9 گانه شهر اردکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، گام بزرگی در جهت ارتقای نشاط اجتماعی و گسترش فرهنگ برداریم.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار: فلاح

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.