به گزارش ایرنا ، عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان یزد و بازدید از راه آهن استان با تسلیت حادثه تلخ قطار سمنان گفت: امروز روز چهلم حادثه تلخ قطار سمنان است که باید علاوه بر گرامیداشت یاد جانباختگان ، از این حادثه برای توسعه ایمنی در حوزه راه آهن عبرت‌ بگیریم.
وی به سفر استانی رئیس جمهور به یزد در اسفند سال گذشته اشاره کرد و افزود: همزمان با آن سفر طرح راه آهن بافق - زرین شهر آغاز شد و خوشبختانه امروز این طرح در کمتر از یک سال 60 درصد پیشرفت دارد .
وی با اشاره به اینکه گلوگاههای بسیار مهمی از بافق تا سمت زرین‌شهر داریم، افزود: در این مسیر حدود 470 کیلومتر راه مستقیم وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه راه‌آهن در کشور ادامه داد: با خطوطی که در ایستگاههای این مسیر ایجاد می‌شود طول این مسیر به حدود 500 کیلومتر می‌رسد.
آخوندی درباره وضعیت راه آهن یزد گفت: یزد یکی از گلوگاههای بسیار مهم راه‌آهن ایران است و خوشبختانه پیشرفت بسیار خوبی هم در این حوزه شاهدیم.
وی ادامه داد: امروز از کارگاه و ایستگاه اشکذر و ایستگاه یزد بازدید کردیم و امیدواریم بتوانیم بخش یزد و بافق این محور را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم و تا پایان دوره هم بتوانیم بخش اصفهان را بهره‌برداری کنیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای این راه‌آهن در این منطقه، شاهد افزایش ظرفیت باشیم.
وی افزود: با توجه به اینکه ایمنی در اینجا اجرا می‌شود، امیدواریم در جهت افزایش و توسعه ایمنی بتوانیم یک سیستم کاملا اتوماتیک داشته باشیم.
5054/1968:خبرنگار : محمودرضا رحمانی** انتشاردهنده:بهنام احمدی * irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.