محمدحسین کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا فعالیت های قرآنی، مهدویت، تامین جهیزیه و هزینه های ازدواج، درمان بیماری‌های خاص، رفع مشکلات کودکان، زنان بی سرپرست و افراد بی بضاعت  و نیازمند را از جمله اولویت های جدید در وقف ذکر کرد و گفت: عواید را در این راستا مشخص کنند.

وی اضافه کرد: امسال مردم یزد در ماه رمضان و در رزمایش ضیافت همدلی سنگ تمام گذاشتند و تعداد زیادی بسته‌های معیشتی بین اقشار مختلف بویژه نیازمندان توزیع کردند.

وی  یادآور شد: هرچند به دلیل مصوبه ستاد استانی پیشگیری از بیماری کرونا، فضای فیزیکی امامزادگان و بقاع متبرکه بسته شد اما فعالیت های مذهبی ادامه داشت و بخش زیادی از آن  به صورت مجازی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین بسته‌های فرهنگی ویژه اقشار مختلف که شامل سخنرانی روحانیان و بیان نکات اخلاقی، مداحی، سخنرانی و مسائل شرعی و مناجات بود در اختیار مردم گذاشته شد.

کاظمی گفت: در اجرای نیات برخی از واقفان بسته های خرما خریداری و در اختیار نمازگزاران سالانه مساجد مناطق مورد نظر توزیع شد و به این ترتیب عمل به نیت واقف انجام شد و در مورد مراسم افطاری هم به این گونه عمل شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ بسته حبوبات به ارزش هر بسته ۲ میلیون ریال تهیه و توزیع شد و ۵۰ مورد ختم قرآن هم از محل اجرای نیات واقفان با هماهنگی قاریان صورت گرفت.

رییس اداره اوقاف شهرستان یزد گفت: همچنین در اجرای رزمایش ضیافت همدلی بیش از ۱۰ هزار بسته ارزاق و پروتئین که توسط مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه تهیه و توزیع شد.

به گفته کاظمی بیش از ۱۰ هزار پرس اطعام برای نیمه ماه رمضان و روز میلاد امام حسن در نظر گرفته شد که با اولویت اقشار کم درآمد توزیع می شود .

وی توزیع بیش از یک تن برنج ویژه سادات از محل موقوفه ابراهیم نورالله و اهدای ۸۶ جلد قرآن از محل موقوفه محمدصادق تاجر تهرانی را از دیگر فعالیت ها برشمرد.

وی با اشاره به سنت حسنه ۲۷ ماه رمضان که هر سال با حضور تعدادی از کودکان برگزار می شود، تاکید کرد: در صورت منع تجمع تعدادی بسته های شکلات و تنقلات تهیه و بین کودکان هر محله توزیع می شود.

رییس اداره اوقاف یزد اظهار کرد : در موقوفه امامزاده شاهزاده فاضل روزانه یک راس گوسفنذ ذبح و بین نیازمندان توزیع می‌شود و مسوولان هر امامزاده نیازمندان منطقه خود را شناسایی و بسته معیشتی را که شامل نان، برنج، گوشت، و یا کمک نقدی است در همان محل توزیع می کنند.

کاظمی ادامه داد: افزون بر ۳۰ هزار قرص نان از طریق بن پنج و ۱۰ عددی تهیه و به اقشار آسب پذیر تحویل می شود و با ارائه آن به نانوایی‌های محل نسبت به تهیه نان رایگان اقدام کنند.

کاظمی با اشاره به وجود ۴۲ بقعه و امامزاده اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ موقوفه در شهرستان یزد وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار مورد درآمدزاست که بخشی از موقوفه ها انتفاعی( مسجد و حسینیه) است که هیچ گونه درآمدی ندارند اما بخشی منفعتی است که درآمد آن در اجرای عمل به نیت واقف هزینه می شود.

وی افزود:  سال گذشته ۱۱ مورد وقف جدید در شهرستان یزد انجام شد و تا ۱۴ اردیبهشت ۹۹ موردی به ثبت نرسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.