به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری، غلامعلی دهشیری با اشاره به بروز مشکلات ناشی از کرونا ادامه داد: سعی کردیم این اختلافات با تشکیل شورای حل اختلاف به سازش منجر شده و مانع از تشکیل پرونده‌های قضایی شویم.

وی اظهار کرد:  تشکیل این شورا سبب شده تا پرونده‌های قدیمی به سرانجام رسیده و بیش از ۱۰ هزار پرونده حل و فصل شود و  مدت رسیدگی به هر پرونده نیز به هفت روز کاهش یافته است. 

رییس‌کل دادگستری یزد از برگزاری نشست با اتاق اصناف برای حل آسیب‌های پساکرونایی خبر داد و بیان کرد: برای اینکه اختلافات به دادگاه کشیده نشود ۲  شورای حل اختلاف در صنعت و معدن تشکیل دادیم و یک شورا در اتاق اصناف در حال شکل گیری است.

همچنین محمدرضا حداد ریس شورای حل اختلاف یزد گفت: برای کاهش جمعیت زندان‌ها ۶ شعبه شورای حل اختلاف در زندان تشکیل شده که توانستیم ۲۰ پرونده قصاص نفس را به سازش منجر کنیم. 

در پایان احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد از دادگستری به عنوان پناه مردم یاد کرد و گفت: صداوسیما تاکنون در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی در حوزه‌های قضایی برنامه‌های زیادی تولید کرد و همچنان آمادگی دارد در این جهت با دادگستری استان همکاری کند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.