مهریز یکی از شهرهای استان یزد و در بخش مرکزی  شهرستان مهریز واقع است. این شهر در جنوب استان یزد و در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد. این شهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای جمعیتی برابر با ۳۴٬۲۳۷ نفر بوده است. مهریز ۱۲ هزار و ۵۰۰  مشترک آب روستایی دارد.   

روستای منشاد یک هزار مشترک آب دارد و در ۳۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد و بخش مرکزی آن  شامل دهستان‌های ارنان، خورمیزات، میانکوه، تنگچنار و بهادران است و روستاییان جهت مصارف شخصی و کشاورزی اقدام به حفر چاه در این مناطق می کنند، با این حال در روزهای اخیر و با بروز کرونا در سراسر کشور لزوم رعایت مسایل بهداشتی بیش از پیش احساس می شود.

شایعه: به تازگی در فضای مجازی اخباری مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی روستای منشاد دهستان میانکوه مهریز منتشر شد.  

پاسخ شایعه: هادی نصیری مدیر روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب روستایی استان یزد، درباره این شایعه گفت: وجود برخی آلودگی‌های میکروبی فقط مربوط به چاه‌های خانگی است که افراد به صورت غیرقانونی حفر کردند وآب شربی که این اداره برای مردم تامین می‌کند کاملا سالم و بهداشتی است و  هیچ مشکل و نگرانی برای مصرف شهروندان ندارد.

این مسوول اظهار کرد: حفر هرگونه چاه آب خانگی در منازل و باغ های منطقه به دلیل محدود بودن منابع آب های زیرزمینی  و تداوم خشکسالی عمل غیرقانونی است و طبق  قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

نصیری تصریح کرد: حفر اینگونه چاه‌ها در کنار فاضلاب خانگی بسیار خطرناک و آلوده است و باید از آن بیش از گذشته پرهیز کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.