سید مصطفی فاطمی با اشاره به استقبال بی نظیر کاربران فضای مجازی از گردشگری مجازی افزود: این محتواها با هشتگ‌های "یزد را مجازی ببینید"، "یزد را مجازی ببینیم" و "یزد را باید دید" در فضای مجازی منتشر شده و قابل مشاهده است.

به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی ، وی با بیان اینکه شهرستان‌های استان نیز به خوبی در این زمینه فعالیت داشته‌اند، ادامه داد: پس از شهرستان یزد شهرستان‌های میبد و مهریز بیشترین فعالیت را در حوزه گردشگری مجازی داشته‌اند.

این مسوول ، گردشگری مجازی را بهترین فرصت برای شناخت جاذبه‌های گردشگری و تاریخی هر منطقه دانست و افزود: مردم می‌توانند با استفاده از این ظرفیت بهترین برنامه ریزی را برای سفرهای خود بعد از بحران کرونا داشته باشند.

فاطمی گفت: علاقه‌مندان به گردشگری می‌توانند ویدئوی یک تا پنج دقیقه‌ای از مجموعه یا جاذبه‌های گردشگری شهر خود  تهیه و از این طریق آنها را  معرفی کنند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند ویدئوهای خود را به نشانی http://yazdcity.ir/majazi و یا به شماره ۰۹۹۱۳۷۰۹۸۷۰ در فضای مجازی ارسال کنند.

بافت تاریخی شهر یزد ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درکراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.