مجاهد کرباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۲۵ مورد اقامتگاه‌های بومگردی و سفره‌خانه‌های سنتی و بقیه رستوان‌های بین‌راهی و مجتمع‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری است .

وی ادامه داد: کار نظارت و بازرسی مستمر بر نحوه فعالیت واحدها توسط گروهی با حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف به خصوص میراث فرهنگی صورت می‌گیرد و در صورت تخلف اعمال قانون می‌شود.

این مسوول اظهارداشت: تعطیلی واحدهای تفریحی و اقامتی تا اطلاع ثانوی در شهر و مناطق روستایی ادامه دارد و باید همه قانون را رعایت کنند.

کرباسی اظهارکرد:  همکاری مردم و همراهی صاحبان واحدهای فرهنگی و گردشگری با مسوولان نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد.

مسوولان شهرستان مهریز و استان یزد پیش از این از مسافران و گردشگران خواسته بودند برای مراقبت و کمک به سلامت خود و حفظ بهداشت عمومی تا اطلاع ثانوی به منطقه سفر نکنند.

به گفته سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا در یزد تاکنون ١٥٠ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ٢٠ نفر جان خود را از دست دادند.

ابراهیم سلمانی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: از ٥٠٦ نمونه گرفته شده از  بیماران مشکوک ، امروز جواب ٦٩ مورد اعلام شد که از این تعداد آزمایش ٢٣ نفر مثبت بود.

وی با  اشاره به بهبود بیماران کرونایی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، ٢٨٨ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند.

این مسوول از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری و خروج از منزل خودداری کنند.

سلمانی اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های نیروهای درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس موثر است و امن‌ترین مکان برای پیشگیری از کرونا ، خانه شخصی است.

ویروس کونا حدود سه ماه قبل برای نخستین بار در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و نخستین مورد آن ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم دیده  شد، تنها راه موثر آن شستن مرتب دست با اّب و صابون، پرهیز از روبوسی و خودداری از حضور در جمع  زیاد و خود مراقبتی در منزل است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.