فرجام فاضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این شهرستان ٣۶ شعبه اخذ رأی که ٢۵ مورد ثابت و بقیه سیار است در مناطق شهری وروستایی آرای مردم را جمع آوری می کنند.  

وی با بیان اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: هیات های اجرایی، نظارتی و بازرسی شهرستان با فراگیری آموزش های لازم آماده برگزاری این دوره از انتخابات هستند.

وی جمعیت خاتم را ٣۶ هزار و ۵٠٠ نفر ذکر کرد که به گفته وی ٢٣ هزار و٨۵٧ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

فاضلی تعداد جمعیت رای اولی را هزار و ٨٠ نفر ذکر کرد که پیش از این فقط شاهد حضور مردم در انتخابات بودند و نخستین حضور خود در عرصه سیاسی را تجربه می‌کنند و قرار است دوم اسفند ماه  با شور و شوق وصف ناپذیری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید نقش تأثیرگذار مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و نظارت و ریل گذاری حرکت دولت بر هیچکس پوشیده نیست .

فرماندار خاتم یادآور شد: مردم ایران با درک شرایط حساس کنونی با حضور خود در  انتخابات مجلس سبب افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی خواهند شد .

وی از آحاد مردم آگاه و همیشه در صحنه شهرستان خصوصا خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، روحانیون ، دانشگاهیان ، فرهنگیان و دانش آموزان ، بانوان ، بازاریان و اصناف ، احزاب و تشکل‌ها ، جوانان ، کشاورزان و... دعوت کرد که با حضور پرشور خود در انتخابات دوم اسفند حماسه ای بی نظیری را خلق کنند.

هرات مرکز خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های خاتم، مهریز، بهاباد، بافق و ابرکوه است با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در قوه مقننه دارد.

تا عصر روز پنجشنبه از ۱۴۷ نامزد مورد تایید شورای نگهبان ۱۱۲ نفر در صحنه حضور داشتند که برای راهیابی در مجلس با یکدیگر رقابت می کنند، در مهلت قانونی ۲۳۹ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شده بودند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.