این روزها  موضوع ' انتخابات ' نقل هر مجلس، محفل و خانه ای شده و هر فردی برای انتخاب فرد اصلح ویژگی‌های مورد نظر خود را بیان میکند.

به همین بهانه، به میان مردم یزد رفتیم و با آنها در مورد اهمیت حضور در این عرصه با آنها به گفت و گو نشستیم. 

نقطه مشترک نظرات همه آنها این است که انتخابات، سرنوشت تک تک ما ایرانی‌هاست و باید در پای صندوق رای حاضر شویم  و آینده روشن خود را رقم بزنیم.

زهرا حسینی، شهروند یزدی با بیان اینکه من تاکنون در همه انتخابات‌ پس از پیروزی انقلاب شرکت کرده‌ام تصریح کرد:وظیفه ماست که در انتخابات شرکت و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی  انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهم و سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: فردی باید بر کرسی مجلس بنشیند که از هر نظر اصلح باشد. 

این بانوی یزدی اظهار داشت: هر شهروندی برای انتخاب نماینده اصلح باید در مورد آن پرس و جو کند و برنامه های نامزدهای انتخاباتی را مطالعه و آگاهانه نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کند.

شهروند دیگری یزد هم  بر حضور پرشور مردم در انتخابات تاکید و گفت: هر رای ایرانی تیر خلاصی به چشم دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است.

حسین عبدلی اضافه کرد: امروز رسانه های غربی چشم به انتخابات ایران دوخته اند که حضور و مشارکت این ملت را کمرنگ نشان دهند اما کور خوانده اند ما همه می آییم ، می خروشیم و شور می آفرینیم.

وی ادامه داد: درست است که ما مردم ایران بخاطر تحریمها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم اما این جور نیست که در صحنه نباشیم و ما پیرو خط ولایت فقیه هستیم و از آن اطاعت می کنیم.

یک جوان ۳۰ ساله یزدی هم با بیان اینکه رای ما فریاد استقلال آزادی ، جمهوری اسلامی است گفت: من در انتخابات شرکت می کنم و از همه می خواهم در این روز سرنوشت ساز شرکت کنند.

علی فلاح تصریح کرد: می آییم تا ثابت کنیم که ایرانی هستیم ، رای می دهیم تا آینده خود را تضمین کنیم.

این جوان ادامه داد: هر رای ایرانی تیری زهرآگین برچشم های خیره دشمنان انقلاب اسلامی است، ما جوانان در روز دوم اسفندماه در صفوف به هم پیوسته توطئه های دشمنان را خنثی می کنیم.

وی به انتخاب فرد اصلح برای کرسی بهارستان اشاره و افزود: همه نامزدهایی که به تایید شورای نگهبان رسیدند اصلح هستند اما ما مردم بهترین ها را انتخاب می کنیم. 
وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم به دنبال حزب و گروه خاصی نباشند و به جای این حرف ها به رفع مشکلات جامعه بپردازند.
فلاح با بیان اینکه همچنین نامزدهای انتخاباتی باید از وعده هایی که در توانشان نیست پرهیز کنند گفت: همچنین وقتی بر کرسی مجلس قرار گرفتند وعده هایی که به مردم داده اند را فراموش نکنند. 

زهرا قادری شهروند دیگر یزد با اشاره به مهم خواندن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حق من است که خودم برای آینده ام تصمیم بگیریم نه دیگران.

وی با بیان اینکه  رای ما تدوام و ثثبیت مردم سالاری دینی است افزود: رای می دهیم که ایران را قوی تر کنیم و با رای خود اقتدار میهن اسلامی را می آفرینیم.

قادری ادامه داد: حضور فعال و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خودشان نشان از  مردم سالاری دینی است.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس می خواهیم که به وعده ها و شعارهایی که میدهند عمل کنند و از وعده های که در وظایف آنها نیست پرهیز کنند.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار«انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی»  دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

۲۳۹ نفر در انتخابات این دوره مجلس در استان یزد ثبت نام کردند که صلاحیت ۱۴۷ نفر تایید شد ؛ برای جمع آوری آرای مردم در ۱۰ شهرستان استان ۷۷۲ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است. 

۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زنان هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از چهار حوزه انتخابیه این استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.