سید بهروز موسوی ندوشن روز دوشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان با موضوع سگ‌های بی‌صاحب با اشاره به اینکه اتلاف  و یا ساماندهی سگ‌های  بی‌صاحب نیاز به صدور دستورالعمل و آیین نامه جامع و کامل‌تری از سوی مراجع در سطح کشور دارد ، افزود:  با وجود این موضوع باید شناسایی منبع تغذیه سگها برای جلوگیری از تجمع آنها در مکان‌هایی از شهر و کنترل و مدیریت گود زباله  مورد توجه قرار گیرد و ایجاد کمپ نگهداری سگهای بی صاحب و ... نیز در دستور کار قرار داده‌ شود.

وی آموزش دادن دانش آموزان که در هنگام روبرو شدن با سگها چه اقدامی برای محافظت از خود انجام دهند و همینطور موضوع اطلاع‌رسانی با استفاده از انیمیشن ، کلیپ و بنر را نیز یادآور شد.

دادستان میبد هم گفت: با توجه به دستورالعمل هیئت وزیران در خصوص کنترل جمعیت حیوانات  و به خصوص سگهای بی‌صاحب اگر این حیوانات مورد کنترل و ساماندهی قرار گیرند هم به این آیین نامه عمل شده و هم از حیوانات حمایت می‌شود.

محمد باقرپور در ادامه به لزوم ایجاد مکانی برای نگهداری سگ‌ها و ساماندهی و عقیم سازی آنها و...اشاره کرد.

وی همچنین بر لزوم اجرای مصوبات این نشست به عنوان یک سند اجرایی تاکید کرد.

شهردار میبد هم گفت:پیدا کردن راهکار برای رفع مشکل ایجاد شده اهمیت دارد و با توجه به آن شهرداری با اقدامی سریع با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط  این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

علیرضا نقوی به ایمن سازی و کنترل ورود و خروج به گودال زباله ، خواستن از خانواده‌ها برای کنترل فرزندان خود ، اطلاع رسانی به مردم برای ریختن زباله در محلی که تعیین خواهدشد و ...اشاره کرد.

در این نشست مسوولان ادارات حاضر در نشست به ارائه فعالیت‌های خود در این ارتباط پرداختند.

امسال ۲ کودک در میبد بر اثر حمله سگها جان باختند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.