محمدعلی طالبی روز سه‌شنبه در کارگروه کاهش آثار تحریم بر واحدهای صنعتی استان افزود: برای برون رفت از مشکلات واحدهایی که نقش اساسی در تولید و اشتغال دارند باید اقدام جدی شود.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه واحدها،  پیگیری و رفع مشکلات گمرکی و مسائل بانکی از جمله مواردی است که باید در دستور کار باشد و برای رفع آنها به اقدام لازم نیاز است .

استاندار یزد اظهارداشت: برای رفع مسائل و مطالبات واحدهای تولیدی و صنعتی یزد به عزم جدی و همگانی خصوصا تعامل همه دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی نیاز داریم .

طالبی بیان داشت: برای ایجاد اشتغال که جزو برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید در سال رونق تولید است ،برای جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی به همکاری تمام دستگاه‌های ذی ربط نیاز است .

به گفته وی با رونق تولید و ایجاد اشتغال، شاهد تحول و توسعه پایدار در استان خواهیم بود و باید این مطلب راهبردی بیشتر جدی  گرفته شود.

ایالات متحده آمریکا به بهانه فعالیت های هسته ای ایران که صلح آمیز بودن آن مورد تایید مجامع جهانی است، به تحریم های ظالمانه خود علیه جمهوری اسلامی همچنان ادامه می دهد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد .

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد ، رتبه دوم تولید محصولات نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی ازجمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

یزد در حال حاضر دومین استان معدنی، چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و هشتمین استان برتر کشور در حوزه صادرات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.