احمد ترحمی  جمعه شب در آیین افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد که در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها برگزار شد افزود: افتخار بزرگی است که در این ایام میزبان جمعی از هنرمندان و هنردوستان میهن اسلامی در سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی هستیم.

وی  گفت: قرار دادن هنر تئاتر در متن زندگی مردم اتفاقی است که جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در حال انجام آن است.

رییس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد خاطرنشان کرد: اگر تئاتر به متن زندگی مردم ورود پیدا کند، می توان از آن در راستای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و حرکت در مسیر فرهنگ سازی به نحو احسن استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تقدیر و تشکر از انجمن هنرهای نمایشی، ادارات کل ورزش و جوانان و ارشاد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد که این اتفاق خوب را رقم زدند ادامه داد: با ‌ها، پشتیبانی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این جشنواره در بهترین حالت ممکن در حال انجام است.

ترحمی تصریح کرد: شهر یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی دارد که اگر به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

وی گفت: این رویداد بزرگ ملی انشالله در دوره‌های بعد به سمت جهانی شدن می‌رود و سال‌های آینده شاهد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد خواهیم بود.

هدف از برگزاری جشنواره یاد شده  آشتی دادن اقشار مختلف جامعه  با تئاتر و همچنین معرفی ظرفیت این هنر نمایشی  شده است

مجموعا ۱۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که  ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

از تعداد کل آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۴ اثر از استان‌های تهران، تبریز، خوزستان، لرستان، بوشهر، قزوین، ایون غرب، اصفهان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ملایر، تفرش، زاهدان، آبادان و چهار اثر از استان یزد انتخاب شده است. 

تئاترهای منتخب در پارکهای سطح شهر و گذر فرهنگ و هنر اجرا می شوند.

چشمان کاملا بسته» به کارگردانی سید پویا امامی از اصفهان، «رادیکال زندگی» به کارگردانی سیدفاضل خانی از ایوان غرب، «یک وال برای خدا نامه نوشت» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان، «تیک تاک» به کارگردانی نازیلا امینی از آذربایجان غربی، «عروس آب» به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز و «هشتگ لاکچری» به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش از جمله آثار راه یافته به جشنواره یاد شده است. 
به «دست کاری» به کارگردانی مهدی ضیائیان پور از تهران، «آدم ها با فرهنگ» به کارگردانی رضا فقیهی از تهران، «منذور» به کارگردانی ملیحه دهقانی از تهران، «گل پری» به کارگردانی سعید بالینی از زاهدان، «چسب زخم» به کارگردانی امیر رجب پور از قزوین، «یک نمایش واقعی» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، «دیفرنس» به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان و  «کالبد شکافی یک اتفاق» به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر از دیگر آثار است.

همچنین «نابودگر» به کارگردانی زمان ارکمان ، «آشیانه درد» به کارگردانی حسین خانی ، «خط آبی» به کارگردانی مریم نیک آئین و «سرقرار» به کارگردانی محمد قائمی هر چهار اثر از یزد از دیگر آثار راه یافته به جشنواره است.
 هیات بازبینی و انتخاب جشنواره متشکل از سید حسین پیغمبری، سامان خلیلی و سید محمد گلزاری است .

همچنین  گلاب آدینه ، نادر برهانی مرند و سید مجید صالحی بعنوان اعضای هیأت داوران جشنواره ملی تئاتر "چتر زندگی" در یزد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.