محمدعلی طالبی عصر پنجشنبه در نشست شورای عالی ورزش استان افزود: برای حضور فعال بخش صنعت استان در ورزش به تدوین برنامه نیاز داریم، مشارکت و همکاری صنعتگران با هیات‌ها و تیم‌های ورزشی نقش مهمی در توسعه و تامین سلامتی و نشاط جامعه دارد.

وی اظهار داشت: توجه به ورزش‌های همگانی در کنار ورزش حرفه‌ای موضوع مهمی است که باید مورد تاکید و عنایت مسئولان شهرها، بخش ها و شهرستان های استان قرار گیرد.

طالبی توجه ویژه‌ به سلامت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در توسعه فعالیت‌های ورزشی را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: برای افزایش فعالیت‌های بدنی و گسترش ورزش به همکاری همگانی نیاز مبرم داریم .

استاندار یزد تصریح کرد: باید به نحوی در استان برنامه‌ریزی کرد که از حالت کم‌تحرکی خارج شویم که بخشی از آن به ورزش همگانی مربوط است.

به گفته طالبی یزد باید نمایشی از توجه به ورزش را در کشور نشان دهد که میزبانی مسابقات داخلی و بین‌المللی اهم آنهاست.

وی به اهمیت و ضرورت طرح پایش سلامت در استان اشاره کرد و افزود: باید به‌صورت جدی برای تحقق آن اقدام کرد.

طالبی همچنین به حمایت جدی از فوتبال یزد تاکید کرد و از عموم علاقه‌مندان و پیشکسوتان این رشته خواست با مسئولان همکاری کنند.

۵۰ میلیارد ریال برای ورزش کارگران هزینه شد

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: سال گذشته  افرون بر ۵۰ میلیارد ریال بودجه برای مجموعه‌های ورزشی فرهنگی کارگران زیرپوشش این اداره کل هزینه شد.

محمدحسین ریاحی افزود:   ۹ مجموعه ورزشی کارگران در حال تکمیل یا بهره‌برداری و چهار مجموعه دیگر در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های ورزشی زیرپوشش به‌ صورت درآمد هزینه‌ای است و می‌توان از کمک‌های خیران و منابع دولتی برای توسعه و تکمیل آنها استفاده کرد.

این مسئول از برگزاری همایش‌های همگانی، اعزام به مسابقات کارگری،  میزبانی مسابقات کشوری و فعالیت های فرهنگی خبر داد و گفت: جشن بزرگ خانوادگی کارگران، همایش دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، ورزش‌ صبحگاهی، مسابقات فوتسال و غیره اهم برنامه‌هاست.

فعالیت ۶۰۰ باشگاه ورزشی در یزد

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: تاکنون ۶۰۰ باشگاه فرهنگی ورزشی در این استان مجوز فعالیت دریافت کردند که از این تعداد تاکنون حدود ۵۰ باشگاه ورزشی جدید با مدیریت فارغ‌التحصیلان استان راه اندازی شده است.

مسعود شریعتی تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشور را ۶۸ مورد ذکر کرد و گفت: با دستور استاندار و تلاش‌هایی که انجام گرفت موضوع  فوتبال به صورت جدی در استان پیگیری شد.

این مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون تیم‌های یزد در لیگ دسته سه و  ۲ کشور حضور دارند که جایگاهشان در جدول رده‌بندی نیز مطلوب است.

شریعتی  ۲۴۵ مورد اعزام به مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری ۳۷۵ دوره آموزشی و هزار و 432  مسابقه رسمی و۶۵۰ اعزامی به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در ۷۹ رشته  را از دیگر فعالیت‌های شش‌ماهه اول امسال ذکر کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری ۳۵ همایش پیاده‌روی، ۱۲۰ همایش دوچرخه‌سواری، ۸۵ همایش کوه‌پیمایی و کوهنوردی، ۹۶ جشنواره ورزشی، ۳۷ مسابقه همگانی و ۵۵ همایش ورزش صبحگاهی بخشی از دیگر اقدامات است.

شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند

همچنین سرپرست تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد گفت: شرکت‌های زیادی در استان فعالیت دارند که باید سهم و مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند .

سیدحسن میرحسینی افزود: باید با شرکت‌ها به شکلی برخورد شود که آن‌ها موظف شوند تا مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: اگر شرکت‌های صنعتی و تولیدی مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند بسیاری از مسائل و مشکلات رفع خواهد شد.

به گفته وی تیم گلساپوش در یک برنامه‌ریزی ده‌ساله توانسته خود را از محلات به جام باشگاه‌های جهان برساند و این مسئله نشان می‌دهد اگر مسئولان و ورزشی‌های یزد پشت یکدیگر باشند بدون شک می‌توانیم موفقیت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف ورزشی به دست آوریم.

یزد در حال حاضر دومین استان معدنی، چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و هشتمین استان برتر کشور است.

۷۵ هزار ورزشکار در ۴۷ هیات ورزشی استان فعالیت دارند.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱  شهر و بقیه در روستاها و آبادیها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.