محمد فاتحی بدون اشاره به اعتبار هزینه شده این طرح با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه به عنوان یک اقدام اساسی استان افزود: همچنین ۱۱ کیلومتر شبکه آبرسانی اصلاح شد.

وی با بیان اینکه تامین آب با مشکلاتی از جمله کمبود منابع در استان مواجه است ادامه داد: در این مدت ۵۸ میلیون و ۴۸۶ هزار مترمکعب آب در استان استحصال شد.

به گزارش روز چهارشنبه آبفا یزد، فاتحی با اشاره به واگذاری چهار هزار و ۲۳۵ فقره انشعاب آب به شهروندان از اجرای شبکه فاضلاب به عنوان یک موضوع مهم در راستای حفظ محیط زیست و بازچرخانی مجدد آب یادآور شد: در سال‌جاری نسبت به توسعه ۲۹ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اقدام شد.

به گفته سرپرست آبفا در حال حاضر هزار و ۴۵۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجرا و هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب فاضلاب در ۶ ماهه اول سال واگذار شد.

وی با بیان ضرورت اهمیت تعویض کنتورهای خراب در راستای مدیریت مصرف آب خاطرنشان کرد:  امسال هزار و ۷۹۳ فقره کنتور خراب نیز تعویض شده است.

فاتحی، عملیات شناسایی نشت‌های احتمالی و نامریی شبکه توزیع، انشعاب و خطوط انتقال با استفاده از تجهیزات پیشرفته نشت‌یابی در  هشت شهر استان را  از دیگر اقدامات در مدیریت مصرف عنوان کرد.

وی در ارتباط با رفع خرابی و جلوگیری از هدر رفت آب افزود: در این مورد ، ۱۰ هزار و ۶۱۸ مورد حوادث آب رفع شد.

سرپرست آبفا استان نقش فرهنگ سازی در مدیریت مصرف توسط شهروندان را با اهمیت برشمرد و افزود: روابط عمومی اقدامات مهمی در امر اطلاع رسانی بر روی قبوض آب، ارسال پیامک ، ساخت موشن‌گرافی با موضوع ضرورت اجرای شبکه فاضلاب و پخش آن در صدا و سیما، برگزاری همایش بانوی آب، ارسال انیمیشن، تیزر و ... با موضوع صرفه جویی از طریق شبکه های مجازی اقدام کرد.

شرکت‌یادشده  در حال حاضر علاوه بر آب انتقالی از زاینده رود، با ۱۸۶ حلقه چاه آب، پنج هزار و ۷۴۷ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۸۳ هزار و ۳۰۷ مترمکعب مخزن ذخیره آب ، آب مورد نیاز یک میلیون و ۱۷ هزار و ۶۲۶ مشترک استان را تامین و توزیع می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.