حسن زارع روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق عشایری ابرکوه به خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: این میزان تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای هر متقاضی با باز پرداخت پنج ساله و ۳۰۰ میلیون ریال نیز یکساله برای سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر تأمین آب شرب دام عشایر یادآورشد: در ۶ ماهه نخست امسال چهار میلیارد ریال برای تامین یک هزار و ۳۰۰ تانکر ۱۰ و ۱۲ هزار لیتری آب برای دام عشایر هزینه شده است.

رئیس اداره امور عشایری استان یزد خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال ۲ آب‌انبار برای ذخیره آب شرب با ظرفیت هرکدام ۴۰ هزار لیتر احداث و ۲ دستگاه تانکر برای حمل آب در مناطق عشایری استان تامین شده که در مجموع برای آنها ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

زارع بابیان بهبود تردد عشایر، امسال هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایل راه‌ در ۲ نوبت تیغ‌ زنی شده، یادآور شد: با توجه به خسارت سیل سال گذشته برای مرمت ایل راه‌های عشایر چهار میلیارد ریال بودجه از سوی ستاد بحران استانداری یزد مصوب شد.

وی خاطر نشان کرد: برای تامین بخشی از خوراک مورد نیاز دام عشایر نیز در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۵۰۰ تن نهادهای دامی شامل جو، یونجه و گاه از طریق شرکت‌های تعاونی عشایری توزیع شده است.

وی میزان تولیدات سالانه عشایر استان را چهار هزار و ۳۸۰ تن انواع فرآورده دامی و لبنی عنوان کرد و ادامه داد: بارندگی‌های مناسب سال آبی گذشته باعث افزایش ۱۰ درصدی تولیدات دام‌های سبک عشایر استان یزد شد.

زارع با تاکید بر بیمه عشایری تصریح کرد: ۷۰ درصد جمعیت عشایر استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و ۳۵ هزار راس دام عشایر (۴۰ درصد) نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.

رئیس اداره امور عشایری استان یزد یادآور شد: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه بر تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز، در تولید ۲۰ درصد صنایع‌دستی استان نیز نقش بسزایی دارند.

جمعیت عشایر استان یزد که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، بر اساس سرشماری و ثبت آن در اسفندماه پارسال از هزار و ۳۰۰ خانوار به سه هزار خانوار افزایش یافته است.

عشایر استان از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.