محمدرضا تابش افزود: با توجه به تحولات جهانی و سِیر پیشرفت پرسرعت علم و تکنولوژی و تغییرات جامعه ایرانی؛ تجدید ساختار در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است که تحقق این امر مستلزم حمایت همه جانبه مردم و تمامی ارکان نظام است. 

به گزارش روز سه‌شنبه دفتر این نماینده، وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش نتوانسته است در دوران بعد از انقلاب اسلامی نقش آموزشی و پرورشی خویش را متناسب با تحولات جامعه به نحو مورد انتظار ایفا کند که بخشی از این افول ناشی از عدم توجه کافی به نقش بنیادین آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کلان است و بخشی نیز ناشی از سوء مدیریت ها و تغییرات ناگهانی مدیران و برنامه ها است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: باید برای آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی هزینه می کردیم و به وضعیت معیشتی معلمان که در شرایط فعلی ۷۰ درصد آنها زیر خط فقر هستند رسیدگی می شد و قدرت تفکر و خلاقیت را در دانش آموزان با نوآوری در روش های یادگیری و یاددهی زنده می کردیم تا آموزش و پرورش بتواند در پیوند با جامعه مبدا تحول در جامعه و تحکیم بخشِ ارزش‌های فرهنگی و دینی و یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار در کشور عزیزمان ایران باشد.

تابش با تاکید بر اینکه شکاف بین واقعیت های زندگی و آموزش‌های مدرسه ای کاملاً مشهود است عنوان داشت:  آموزش و پرورش وظیفه یادگیری و یاددهی دارد، همچنین تولید دانش و توانمند کردن افراد برای نوآوری و انعطاف پذیر کردن نسل جوان و متعهد کردن آنها به تغییر و توسعه از دیگر اهداف این نهاد تحول آفرین است. 

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: امروز هر جامعهِ طالب پیشرفت باید به جامعه یادگیرنده تبدیل شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: در مدارس ما علاوه بر تلاش برای ارتقای علمی دانش آموزان باید بستر لازم برای یادگیری حقوق شهروندی، مردم‌سالاری، مشارکت اجتماعی، آموزش های زیست محیطی و آراسته شدن به فضایل معنوی و اخلاقی فراهم آید.

عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: تکیه آموزش و پرورش رسمی بر محفوظات و عدم همراهی ذهنیات با عینیات و عدم انطباق آموزه های نظری با تجربه ها و واقعیات، دانش‌آموزان را با دنیای پر تنوع و فعال و جذاب بیرونی بیگانه می کند و چون آموزش رسمی ما با این مقوله ها همراه نیست نمی تواند نقش موثری در فرایند اجتماعی داشته باشد.

 تابش تصریح نمود: در سطح کشور باید آموزش و پرورش را از قالبی شدن نجات داد و آموزش ارزش های انسانی و توانمندی برای ایفای مسئولیت های اجتماعی را به آن‌ بازگردانیم.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات انجام در اردکان در سال‌های گذشته گفت: از مدیریت فعلی آموزش و پرورش و همکاران شان با توجه به خیل نیروهای خلاق و توانمند و متعهدی که در آموزش و پرورش است انتظار دارم تا تحول سریعی در نقش جدیدی که باید آموزش و پرورش در جامعه ایفا کند و به بخش‌هایی از آن اشاره کردم صورت گیرد.

 وی بر برنامه ریزی دقیق و به روزآوری آن همراه با بهره گیری از خردجمعی در تصمیم گیری ها تاکید کرد و گفت: رفع تبعیض های آموزشی، اهتمام به پرورش استعدادها، افزایش کیفیت آموزشی، فراهم آوردن فضا و امکانات آموزشی و ... از جمله اقداماتی است که امیدوارم مسئولان آموزش و پرورش به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

نماینده اردکان همچنین با اشاره به صحبت انجام شده و اتفاق نظر  همه مسئولان برای کمک به مدارس شهرستان گفت: با چند تن از خیربن و صاحبان صنایع صحبت کردم و قرار شد بخشی از هزینه های همه مدارس شهرستان اردکان تامین تا مدیران با دغدغه کمتری به اجرای برنامه های آموزشی بپردازند.

فرماندار اردکان نیز در ادامه این مراسم  بر لزوم شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی و هدایت تحصیلی آن‌ها براساس علایق و نیازهای شهرستان تأکید کرد.

بهروز شهابی زاد گفت: برند و نشانه اردکان در همه دوره‌ها وجود استعدادهای ناب و انسان‌های بزرگ بوده است و این خصلت در صدر همه خصوصیات و ویژگی‌های شهر اردکان خودنمایی می‌کند.

فرماندار اردکان با بیان این‌که اردکان به عنوان شهری عالم‌پرور و نخبه‌پرور شناخته می‌شود؛ گفت: لازم است با برنامه‌ریزی مناسب، استعدادهای دانش‌آموزان کشف و سپس پرورش یابد تا همچنان شاهد صدرنشینی اردکان در زمینه‌های علمی و فرهنگی باشیم.

وی افزود: ما به دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های شهرستان و آینده‌سازان آن نگاه می‌کنیم و هرآن‌چه در توان داشته باشیم برای ارتقای آموزش شهرستان دریغ نمی‌کنیم.

شهابی‌زاد با بیان این‌که در هفته دفاع مقدس قرار داریم؛ انتظار از دانش‌آموزان را ادامه‌دادن راه و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدا دانست و گفت: امروز نیز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و جامعه دانش‌آموزی ما می‌تواند با تحصیل و کسب علم، کشور را در زمینه‌های بسیاری بی‌نیاز و مستقل کند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.